In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.
Vandaag Inside keert (voorlopig) niet meer terug op televisie. Johan Derksen heeft volgens Talpa bevestigd dat hij niet meer terugkeert in het programma. De analist zei dinsdag in Vandaag Inside dat hij begin jaren zeventig een bewusteloze, dronken vrouw met een kaars had gepenetreerd. De uitspraken leidden tot een storm van kritiek. Kansspelbedrijf TOTO en E-bikespecialist Stella Fietsen stopten daarop de samenwerking met Vandaag Inside.
Vrijdag maakte Talpa bekend dat Vandaag Inside (voorlopig) van de buis verdwijnt. Derksen zei donderdagochtend in de uitzending al dat hij wilde stoppen met het programma. Presentator Wilfred Genee en mede-analist René van der Gijp verklaarden zich toen solidair.
Het logo van T-Mobile staat ook komend seizoen op de voorkant van het shirt van FC Utrecht. De Utrechtse club en de telecomprovider zetten hun partnership, dat in 2020 werd aangegaan, voort. Destijds werd het contract aangegaan voor twee jaar, met een optie op een derde jaar.
Pijlers onder de voortzetting van het partnership zijn de continuering van de samenwerking rondom de gebiedsontwikkeling van Stadion Galgenwaard, de belangrijke rol van connectiviteit, innovatie en het Innovatieplatform binnen de groeiambities van de club alsmede het gezamenlijk werken aan het versterken van de verbinding tussen FC Utrecht en de supporters en de Business Club-leden.
“Het vervult ons met trots dat we de samenwerking met een groot, krachtig en mooi merk als T-Mobile kunnen voortzetten”, reageert Algemeen Directeur Thijs van Es van FC Utrecht op de continuering van het partnership. “We zijn de voorbije seizoenen in diverse belangrijke dossiers samen opgetrokken en kijken met veel energie en vertrouwen uit naar het gezamenlijk zetten van de volgende stappen. FC Utrecht en T-Mobile hebben elkaar nog altijd heel veel te bieden.”
Headerfoto: Flickr Gerard Stolk (CC BY-NC 2.0)