In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.
Ziggo Sport heeft haar auto- en motorsportaanbod voor de komende jaren verder uitgebreid. De zender heeft voor de komende drie seizoenen de rechten verworven van de MotoGP. Vanaf de start van het nieuwe seizoen in maart 2022 zal Ziggo Sport alle MotoGP, Moto2 en Moto3 trainingen, kwalificaties en races rechtstreeks en exclusief uitzenden. De MotoGP is nu nog te zien bij Eurosport, dat al jaren de rechten heeft.
Ziggo Sport verloor onlangs de rechten voor de Formule 1, maar is druk bezig andere race- en motorsportklasses toe te voegen aan het aanbod. Zo heeft de zender ook de rechten van de NASCAR voor de komende jaren verlengd. Eerder werden al de uitzendrechten voor de IndyCar series en de Formule E voor meerdere jaren verlengd. Naast de NASCAR, IndyCar series en de Formule E, zal Ziggo Sport ook de W-Series, DTM, Supercars en WRC blijven uitzenden.
Will Moerer, directeur van Ziggo Sport: “De MotoGP is een grote sport en binnen de sportrechtenmarkt is het een pakket waar veel partijen in geïnteresseerd zijn. We zijn dan ook heel blij dat het ons gelukt is om deze rechten te verwerven. Ieder raceweekend levert spektakel op en doordat het altijd goed in beeld wordt gebracht krijg je dat als televisiekijker allemaal mee. Racen blijft de komende jaren een prominente plek innemen in de programmering van Ziggo Sport maar uiteraard ook op ons 24 uurs kanaal Ziggo Sport Racing binnen het Ziggo Sport Totaal pakket.”
MASCOT Workwear en Dutch Grand Prix hebben voor de komende drie jaar een “Official Event Supplier”-samenwerkingsovereenkomst ondertekend. MASCOT voorziet het officiële organisatieteam en Event Hosts van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix, dat meer dan 1500 mensen telt, van producten uit onder meer de MASCOT® ACCELERATE-collectie.
CEO CM.com Circuit Zandvoort en directeur Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix, Robert van Overdijk zegt: “Sportiviteit, kwaliteit en prestatie zijn waarden die MASCOT, Dutch Grand Prix en CM.com Circuit Zandvoort delen. Het is topsport om de beste te zijn in kwalitatieve en esthetische bedrijfskleding, die ook nog functioneel is. Onze medewerkers zijn ons visitekaartje en we vinden het belangrijk om hen verzorgd, herkenbaar en beschermd te kleden. Van onze onderhoudsploeg en facilitaire dienst, die er in weer en wind voor zorgen dat het circuit en de zakelijke evenementenlocaties tot in de puntjes zijn verzorgd tot ons hospitality en accountteam, die dagelijks onze zakelijke gasten ontvangen voor een onvergetelijke ervaring."
Holland Casino
Holland Casino heeft als Official Event Supplier van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix een reusachtig roulettewiel geplaatst op de rotonde bij het circuit in Zandvoort, met alle coureursnummers en natuurlijk een Oranje 33. Het roulettewiel is een van de creatieve assets van de Holland Casino sportzomer campagne 'Alles op Oranje'.
Jack’s Casino heeft haar sponsorportfolio de afgelopen periode flink uitgebreid en bundelt nu ook de krachten met Rafael van der Vaart. De voormalig voetballer van onder meer Ajax en Real Madrid wordt onder meer betrokken bij evenementen waar het private casino sponsor is, zoals de Jack’s League (Tweede Divisie, voetbal), Jack’s World Series of Darts Finals, kickboksevenementen van GLORY en Jack’s Racing Day op het TT Circuit Assen.
Van der Vaart gaat rondom de verschillende evenementen sportavonturen meemaken, welke zijn te volgen via de socialmediakanalen van de oud-middenvelder en via Jack’s Casino.
Van der Vaart is enthousiast over de samenwerking: “Een avondje Jack’s is bij ons thuis al jaren een begrip. Het is voor mij dan ook een logische stap om nu als ambassadeur van Jack’s samen met gasten en medewerkers sportavonturen te gaan beleven. Er staan spannende plannen op stapel en ik ga er alles aan doen om mijn steentje bij te dragen aan deze mooie projecten!”
Headerfoto: Rainer Herhaus / Shutterstock.com