Samenvattingen Eredivisie ook komende twee jaar bij NOS

De samenvattingen van de Eredivisie zijn ook de komende twee jaar te zien bij de NOS. De samenwerking met Eredivisie Media & Marketing (EMM) is verlengd tot en met het seizoen 2026/'27 en heeft betrekking op zowel de mannen- als de vrouwencompetitie.

Al sinds 5 april 1959 zendt de NOS, met uitzondering van een enkele onderbreking, de Eredivisie uit. Hele generaties zaten sindsdien op zondag 'met het bord op schoot' om de samenvattingen van de vaderlandse voetbalcompetitie te bekijken. Dat de samenwerking nu nog eens met een paar jaar is verlengd, is volgens NOS-zakelijk directeur Geert Hofman goed nieuws voor alle voetballiefhebbers: "Eredivisievoetbal bij de NOS brengt wekelijks miljoenen mensen samen en maakt inmiddels onderdeel uit van de Nederlandse cultuur. We zien het als onze publieke taak om de samenvattingen van de belangrijkste Nederlands voetbalcompetitie voor iedereen openbaar en toegankelijk te houden."

Hofman vervolgt: "Het behoud van deze rechten is ook van groot belang voor de publieke omroep. De Eredivisieprogramma's bereiken een breed en divers publiek. Door de beelden op meerdere platforms aan te bieden, ondersteunen we de digitale transitie van de publieke omroep. Dit is cruciaal om toegankelijk en relevant te blijven, ook in de toekomst." Ook online via NPO Start, NOS.nl, de NOS-app en de social mediakanalen van de NOS halen de eredivisiehoogtepunten inderdaad steevast hoge cijfers.

Populair

De uitzendingen van Studio Sport Eredivisie trekken wekelijks een breed publiek van ruim 2,8 miljoen kijkers, met een marktaandeel van 31,2 procent. De zondagavondeditie van 19.00 uur is het populairst, met gemiddeld 1,4 miljoen kijkers. Op dat moment stemt meer dan een derde van televisiekijkend Nederland af op het programma (marktaandeel 35,9%).

Credits headerafbeelding: Shutterstock / kivnl