In aanloop naar de UEFA Champions League-finale van zaterdag 10 juni lanceert de UEFA haar nieuwste voetbal-maatschappelijke campagne. Met de campagne #FootbALL wil de voetbalassociatie laten zien dat we allemaal welkom zijn in het voetbal, hoe verschillend we ook zijn. Sportmarketingbureau Triple Double is verantwoordelijk voor de strategie en creatie van deze campagne.
Voetbal is een sport van en voor verschillende mensen. Zonder al die unieke individuen zou voetbal niet zijn zoals het vandaag de dag wordt beleefd. Het unieke karakter van elke fan, vrijwilliger, speler of scheidsrechter maakt voetbal sterker. De #FootbALL-campagne legt een positieve focus op ieders unieke bijdrage aan het spel en laat zien hoe voetbal iedereen verwelkomt om op zijn of haar eigen manier deel te nemen.
In de campagnevideo, welke te zien tijdens de finales van de Europese clubcompetities en op de social mediakanalen van UEFA en aangesloten voetbalbonden, worden kijkers geconfronteerd met hun eigen vooroordelen. De hoofdpersonen verwacht je immers niet zo snel in een actieve rol in de voetbalwereld. Als snel komt men erachter dat ze allemaal onderdeel uitmaken van de grote familie die voetbal heet.
Guido Klomp, directielid bij Triple Double, reageert verheugd op de campagne: “We zijn trots dat we weer de voetbal-maatschappelijke campagne met UEFA hebben mogen ontwikkelen. Het is een campagne die dicht tegen de overtuiging van ons bureau ligt; ‘Sport matters’. Voetbal heeft namelijk het vermogen om de hele wereld samen te brengen. Om iedereen te verenigen. Zowel binnen als buiten de lijnen. Ongeacht identiteit of komaf. De campagne #FootbALL laat dat op een mooie manier zien.”