FlowSports en SEG willen gezamenlijk vrouwenvoetbal naar nog hoger niveau brengen

Sports Entertainment Group (SEG) neemt een aandeel in FlowSports, waarmee de twee Nederlandse sportmanagementbureaus hun krachten bundelen. FlowSports is al jaren een bekend gezicht in het vrouwenvoetbal; SEG vertegenwoordigt wereldwijd honderden voetballers, wielrenners, esporters, artiesten en coaches. Beide partijen geloven sterk in het vrouwenvoetbal en delen de ambitie om het vrouwenvoetbal naar een nog hoger niveau te tillen.

FlowSports staat al bijna tien jaar aan de top van het internationale vrouwenvoetbal. In 2013 was het bedrijf betrokken bij de eerste betaalde internationale transfer voor een vrouwelijke Nederlandse speler. Sindsdien hebben zij talloze succesvolle transfers en deals begeleid, waaronder de aanstelling van de bondscoach van de OranjeLeeuwinnen. FlowSports vertegenwoordigt 40 (inter)nationale cliënten, onder wie Vivianne Miedema, Shanice van de Sanden en Jill Roord. SEG is met meer dan 600 cliënten in 30 landen een van de meest toonaangevende sportmanagementbureaus ter wereld. In SEG ziet FlowSports de perfecte partner om haar ambities te verwezenlijken.

Met de samenwerking brengen FlowSports en SEG hun expertises in de sport samen. Beide ondernemingen zien kansen in het gezamenlijk verder bouwen aan de internationale netwerken en expertise welke zij in de loop der jaren hebben ontwikkeld. Dit geeft hun de mogelijkheid om hun dienstverlening verder te professionaliseren en de rol van betekenis in het voetbal te vergroten. Binnen de samenwerking blijven FlowSports en SEG opereren onder hun eigen naam.

'Lang gekoesterde wens'

Leoni Blokhuis, founder en managing director van FlowSports: “In april bestaat FlowSports officieel 10 jaar, in die tijd heeft het vrouwenvoetbal een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Wij zijn meegegroeid met de sport, met daarbij altijd het leveren van kwaliteit als belangrijkste pijler. FlowSports is een ambitieus bedrijf. Om onze ambities waar te maken binnen een sport en markt die zich stormachtig ontwikkelen, is de samenwerking met SEG de juiste volgende stap voor ons. Wij hebben elkaar gevonden in onze gedeelde passie voor voetbal. Met SEG als partner halen wij meer kennis en expertise in huis om onze speelsters (inter)nationaal de beste begeleiding te blijven bieden zoals zij dat van ons gewend zijn."

Rachel Gómez Y Maseland, CEO van SEG: “Het is voor SEG een langgekoesterde wens geweest om onze visie te verbreden naar het vrouwenvoetbal. FlowSports is een toonaangevend bureau in het mondiale vrouwenvoetbal. Wij kijken er ontzettend naar uit om samen aan de slag te gaan.”

Onlangs spraken wij met Lennart Bril, de nieuwe Head of Commerce bij SEG. In dit artikel lees je welke kansen het bedrijf ziet om de commerciële inkomsten van sporters te verhogen.

Headerfoto: Romain Biard / Shutterstock.com