In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.
In dit nieuwsoverzicht:
Lewis Hamilton en Serena Williams hebben zich aangesloten bij een investeringsgroep die Chelsea wil kopen. De twee atleten stoppen miljoenen in een bid van Martin Broughton.
De achtergrond:
Het American football-team van de Universiteit van Central Florida (UCF) speelde afgelopen weekend een wedstrijd met QR-codes op het tenue in plaats van rugnummers.
In een brief aan minister Ernst Kuipers van VWS roept de Nederlandse Sportraad de overheid op om van sport en bewegen een eerste levensbehoefte te maken. De urgentie van de bewegingsarmoede vraagt volgens de NLsportraad een verschuiving van gezondheidsbevordering naar gezondheidsbescherming. Bij die aanpak worden burgers actief door de overheid beschermd tegen ongezond leven.
Lees meer op sportenstrategie.nl.
De handel in NFTs heeft de afgelopen twee jaar een vlucht genomen, ook in de sportwereld. Nu blijkt uit onderzoek van BNR
dat bekende voetballers van onder meer Ajax digitale voetbalplaatjes van zichzelf en teamgenoten kopen en verkopen via het populaire platform Sorare.
Reacties:
Sorare werd in 2018 opgericht in Frankrijk en groeide in korte tijd uit tot een bedrijf met een waarde van zo’n 4 miljard euro. Het platform sloot sinds de oprichting contracten af met veel clubs en competities, waaronder de Eredivisie.
Headerfoto: cristiano barni / Shutterstock.com