© the Formula 1® Exhibition

Het laatste sportmarketingnieuws: The Formula 1 Exhibition komt naar Amsterdam

In deze rubriek houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Vandaag: The Formula 1 Exhibition komt naar Amsterdam, Tour de Tietema en Unibet Tietema Rockets verwelkomen Philips OneBlade als nieuwe partner en SportVibes neemt aandeel in BEAT Cycling Club.

The Formula 1 Exhibition komt naar Amsterdam

De internationaal geprezen The Formula 1 Exhibition komt naar Amsterdam. Op 17 april wordt de tentoonstelling - die het verhaal van de Formula 1 vertelt en onder meer exclusieve en iconische F1-auto’s tentoonstelt - geopend in De Kromhouthal te Amsterdam. De F1 Exhibition is trots dat voormalig F1-coureur en Nederlands autosporticoon Robert Doornbos zich als officiële ambassadeur aan de tentoonstelling heeft verbonden. Track Record en SportVibes zijn verantwoordelijk voor de promotie en marketingcommunicatie van het evenement.

Na succesvolle edities in Madrid, Wenen, Toronto en Londen is het nu de beurt aan Amsterdam voor de tentoonstelling die al veel lovende kritieken kreeg. Zo werd The Formula 1 Exhibition al onderscheiden met de 'Best Visitor Experience' tijdens de prestigieuze Access All Areas Awards in Londen. Dankzij de medewerking en bijdragen van de grootste F1-teams, coureurs en experts is de tentoonstelling een ervaring die geen enkele Formula 1-fan wil missen. Robert Doornbos: "Als Formula 1-fan en voormalig F1-coureur is het een eer om onderdeel te zijn van deze tentoonstelling. Het is geweldig om fans een unieke ervaring te bieden en de magie van de Formula 1 op deze manier tot leven te brengen."

Unieke belevingen per thema

Bezoekers beginnen hun reis in "Once Upon A Time In Formula 1", een galerij met de meest bepalende momenten in de geschiedenis van de sport. Vervolgens biedt "Design Lab" een kijkje achter de schermen in een F1-fabriek, met bijdragen van onder andere Pirelli, Williams Racing, McLaren Racing, Oracle Red Bull Racing, Mercedes AMG Petronas Formula 1 Team en Stake F1 Team KICK Sauber.

In "Drivers and Duels" worden de verhalen van legendarische coureurs en onderlinge rivaliteiten verteld, met meer dan 100 geëxposeerde racehelmen en een racepak inclusief de helm van Max Verstappen uit 2025 als hoogtepunten. "Revolution By Design" geeft inzicht in de (toekomstige) innovaties in de sport. In "Survival" kunnen bezoekers de restanten van Romain Grosjean’s uitgebrande HAAS-wagen zien, die symbool staan voor de veiligheidsinnovaties in de sport sinds zijn dramatische crash in Bahrein in 2020. De tentoonstelling eindigt met de cinematische "The Pit Wall".

Tour de Tietema en Unibet Tietema Rockets verwelkomen Philips OneBlade als nieuwe partner

Philips OneBlade is de nieuwste partner van Unibet Tietema Rockets en Tour de Tietema. Van perfect geschoren benen tot aerodynamische, limoengroene wielersokken: Philips OneBlade ondersteunt de renners met zowel praktische als visuele voordelen.

Scheren is in de wielersport meer dan een gewoonte. Het draagt bij aan betere massages, snellere wondverzorging en optimale aerodynamica. Daarnaast zorgt de samenwerking met Philips OneBlade voor meer herkenbaarheid in het peloton, want de limoengroene sokken springen in het oog. Daarmee passen ze perfect bij wat de ploeg van oprichter Bas Tietema in al hun andere uitingen probeert: opvallen. De felgekleurde shirts en fietsen krijgen er nu dus ook felgekleurde sokken bij.

Innovatief partnership met een missie

Bas Tietema benadrukt het belang van verzorging in de wielersport: 'In de wielersport draait alles om details. Goed gesoigneerd op de fiets stappen geeft je een mentale boost en draagt zo ook echt bij aan betere prestaties. Bovendien komt er met deze samenwerking met Philips OneBlade een missie bij. We wilden op mediagebied al het best volgbare en most likeable team zijn, maar nu kunnen we ook het best gesoigneerde team ter wereld worden!'

De samenwerking wordt zichtbaar in exclusieve online content en tijdens activaties bij grote wielerwedstrijden, zoals Omloop Het Nieuwsblad – waar de renners voor het eerst met de nieuwe Philips OneBlade-sokken rijden – en de Amstel Gold Race.

SportVibes neemt aandeel in BEAT Cycling Club

Sportmarketingbureau SportVibes is per 1 januari 2025 toegetreden als aandeelhouder in BEAT Cycling Club. Daarmee wil de wielerploeg die zich inzet voor verduurzaming van het wielercircuit een volgende stap zetten: doorgroeien naar de top van het professionele wielrennen.

"Na jaren van pionieren en bouwen staan we als club op het punt om de volgende fase in te gaan: het verder professionaliseren op zowel sportief als organisatorisch en commercieel vlak", vertelt Geert Broekhuizen, CEO van BEAT Cycling Club. "Op sportief gebied hebben we de afgelopen maanden al grote stappen gezet, van een strategische herpositionering tot de uitbreiding van het performance team, nieuw materiaal en de aanstelling van een nieuwe sportief directeur."

Groeien als wielerploeg doe je echter niet met alleen sportieve ambities. Broekhuizen vervolgt: "De volgende fase vraagt ook om versterking op het gebied van sportmarketing, communicatie en commerciële activatie. Daarom zochten we een strategische partner die ons ondersteunt om onze content verder te ontwikkelen, onze community meer waarde te bieden, onze partnerships naar een hoger niveau te tillen en nieuwe partners aan te trekken."

Die partner heeft BEAT Cycling Club nu gevonden in Sportmarketingbureau SportVibes. "Daarmee hebben we een partner gevonden die onze visie deelt en de expertise in huis heeft om samen met ons volgende stappen te kunnen maken. SportVibes is een gerenommeerd sportmarketingbureau, gespecialiseerd in sponsoractivatie en -management, eventproductie en content- en eventmarketing. Het speelde een sleutelrol bij het terugbrengen van de Formula 1 naar Nederland en was betrokken bij alle Grand Tour-starts van de afgelopen jaren. Dit heeft geleid tot een strategische samenwerking waarin SportVibes als mede-eigenaar en investeerder toetreedt tot BEAT."