Hoe kun je een digitale strategie inpassen in de sport?

De sport globaliseert en technologie helpt daarbij. Door deze globalisering verandert de wereld van sportmarketing. Hoe kun je inspelen op deze veranderingen en welke competenties zijn nodig om in een digitale marketing omgeving effectief en succesvol te opereren? Het antwoord op deze en vele andere vragen krijg je in het internationale educatie programma van de Victoria University in Australië, Track en SportsCloud.

Digitale platforms geven de sport meer ruimte dan ooit tevoren om 24/7 aanwezig te zijn. De voorsprong van sport in het iedere dag creëren van content wordt omgezet in loyaliteit van fans. En dat creëert weer nieuwe verdienmodellen binnen de sport. En aan de toch al sterke fan relaties worden nieuwe formats toegevoegd, zoals gamification. Dit totale ecosysteem bouwt continu waardevolle data op die opnieuw gebruikt kunnen worden om betrokkenheid verder uit te bouwen. Voor sponsors een nieuwe dimensie omdat ze direct aanhaken op een intelligent fan platform waarop ze hun producten en diensten kunnen aanbieden.

Een toekomstdroom? Nee, maar je moet het leren toepassen in de praktijk van de sportwereld. Voor eenieder die zich verder wil ontwikkelen in het vakgebied van sportmarketing lanceren de Victoria University, Track en SportsCloud vanuit Australië een internationaal educatie programma. Naast sportprofessionals uit Australië en Azië is er zeker ook ruimte voor geïnteresseerden uit Europa. Deelnemers krijgen 10 online colleges in het Engels over het toepassen van een digitale strategie in sport.

Docenten

De colleges worden verzorgd door onder meer Hans Westerbeek en Peter Sprenger. Beiden hebben hun sporen ruim verdiend in sportmarketing. Westerbeek is al jaren professor aan de Victoria University in Melbourne. Als consultant heeft de Nederlander gewerkt voor meer dan 50 internationale organisaties, zoals de FIFA, de KNVB en voor landen als India en België. Peter Sprenger is onder andere de oprichter van SportsCloud en docent aan het Cruyff Institute en het Nyenrode Sports Leadership Program.

Heb je interesse om dit programma te volgen? Schrijf je dan in via onderstaande button.

Headerfoto: Shutterstock.com