Sportmarketingbureau Lagardère Sports and Entertainment heeft afscheid genomen van haar bedrijfsnaam en heet opnieuw SPORTFIVE, de naam die het bureau had tot 2015. De naamsverandering betekent echter geen wijziging van de koers, zo laat Dönüs Coban, commercieel directeur Nederland bij SPORTFIVE, aan SPORTNEXT weten.
De naamsverandering volgt op de verkoop van de activiteiten van de Lagardère Group aan H.I.G. Capital medio april. De nieuwe, maar tegelijkertijd terugkerende naam SPORTFIVE in de internationale sportwereld, vertegenwoordigt de twee pijlers van het wereldwijde sportmarketingbureau: SPORT, omdat het bureau en haar mensen geloven in de kracht van sport, en FIVE, verwijzend naar de belangrijkste stakeholdergroepen die zij bedient: merken, rechtenhouders, mediaplatformen, fans en haar mensen.
“We verwachten geen grote verschuivingen in onze bedrijfsstrategie en onze dienstverlening. De kern van onze business blijft onveranderd”, laat Coban in een reactie weten. “We blijven een wereldwijd sportmarketingbureau dat meerwaarde voor haar stakeholders - zijnde merken, rechtenhouders, mediaplatformen, fans en haar mensen - creëert. Ons klantenbestand is ongelooflijk loyaal, dus het is heel erg business as usual, ook als we een rebranding doorvoeren. Onze nieuwe eigenaren geloven juist in ons vermogen om te groeien. We verwachten dan ook dat we met een hoge groeicapaciteit zullen blijven uitbouwen. Onze klanten in Nederland zullen we op dezelfde manier blijven bedienen.”
SPORTFIVE opereert als een internationaal sportmarketingbureau met een netwerk van meer dan 1.200 lokale experts verspreid over de hele wereld. SPORTFIVE is actief in voetbal, golf, sport, motorsport, handbal, tennis, American Football, basketbal, ijshockey en multisport-evenementen.
Volgens Coban blijft het bedrijf - ook in tijden van corona - investeren in digitale innovatie. “Er is een revolutie gaande in de sport door de oneindige mogelijkheden die social media en digitalisering ons biedt. Door onze samenwerkingen met sportclubs, atleten, mediaplatformen, merken en fans hebben we veel kennis en data verzameld, waarmee we toegevoegde waarde voor eenieder kunnen realiseren. Vergis je niet; data wordt pas interessant als je het kunt combineren en toepassen en daar zetten wij nu op mondiaal niveau volledig op in.”
Ook SPORTFIVE wordt door het coronavirus geraakt en evalueert per land wat er mogelijk is en welke lokale richtlijnen er gelden. “We werken nauw samen met rechtenhouders, merken en mediapartners om ervoor te zorgen dat we onze contractuele verplichtingen kunnen nakomen als de (live-)sport wordt hervat. We kunnen niet ontkennen dat het lastige tijden zijn, maar gelukkig hebben we al onze medewerkers weten te behouden. Sport is uniek. Sport is magie. We gaan hier met z’n allen sterker uitkomen”, zegt Coban tot besluit.
Headerfoto: SPORTFIVE