Storytelling en collecteren centraal in campagne Fonds Gehandicaptensport

Het Fonds Gehandicaptensport kan voor het tweede achtereenvolgende jaar niet langs de deur om te collecteren. Mede daardoor wordt niet één week, maar de hele maand april campagne gevoerd. Vooral online. In de nieuwe campagne waarbij storytelling en collecteren wordt gecombineerd, is de belangrijkste boodschap: “Het gaat niet om wat je niet kunt, het gaat om wat je wél kunt.”

Het activerend thema dit jaar van het Fonds Gehandicaptensport is: Van PowerTalk naar PowerTik. Vijf sporters delen in de campagne wat sport voor hen persoonlijk betekent en heeft gebracht. Dit heeft geleid tot vijf PowerTalks, waarin de sporters openhartig praten over hun handicap en laten zien dat een handicap helemaal geen beperking hoeft te zijn.

PowerTik

Daarnaast maken de sporters uit deze campagne - Fleur, Jetze, Dave, Bilal en Thijs - zich sterk voor al hun collega-sporters met een handicap. Veel van deze sporters kunnen niet op eigen kracht sporten, zijn door alle beperkingen nog meer afhankelijk van anderen, kunnen niet zonder support. Daarom wordt ook opgeroepen te doneren via een PowerTik.

'PowerTalk/PowerTik' is de eerste zogenaamde mobile-first-not-mobile-only campagne van het Fonds Gehandicaptensport.

De organisatie organiseerde vorig jaar voor het eerst een digitale collecte. Met de actie Tik ’n Euro! riepen bekende sporters en trainers toen op een donatie te doen.