Remco Barbier, momenteel Head of Branding bij NN Group, wordt de nieuwe CEO van Golazo Nederland. De 41-jarige Rotterdammer is de opvolger van Mario Kadiks, die op eigen verzoek een andere rol gaat vervullen bij het Europese sport- en gezondheidsbedrijf.
Barbier begon zijn professionele loopbaan als Marketing Trainee in het ING Talent Programme en bekleedde er diverse marketingfuncties tot hij eind 2015 Head of Branding werd bij NN Group. Voor hem is het de eerste stap naar een ander bedrijf na een carrière van 17 jaar in de financiële dienstverlening.
Barbier zal als CEO Golazo Nederland aan het hoofd staan van alle activiteiten van Golazo Groep in Nederland, zoals onder meer de organisatie van de NN Marathon Rotterdam. Zijn takenpakket gaat meer omvatten dan die van voorganger Kadiks, want net als in België zal in de toekomst veel nauwer worden samengewerkt tussen de diverse divisies en merken.
Remco Barbier: "Sport heeft een positieve impact op onze samenleving en is een belangrijk onderdeel van mijn leven. Ik ben dan ook erg enthousiast over de missie van Golazo om mensen te motiveren iedere dag te bewegen. Golazo is sterk gepositioneerd en door alle onderdelen optimaal te laten samenwerken kunnen we nog beter inspelen op de behoeftes van sporters en klanten. Ik kijk er naar uit om samen met mijn collega’s alle sporters en sportfans een onvergetelijke ervaring te bieden en klanten te helpen bij het realiseren van hun doelen.”
Mario Kadiks: "Remco is een gepassioneerde vakman die ik mijn opvolging met volle overtuiging toevertrouw. Ik ken hem al vele jaren en ben ervan overtuigd dat deze functie bij hem in goede handen is. Met een gerust hart doe ik een stapje terug."
Samen met Bob Verbeeck, de Belgische oprichter, eigenaar en CEO van Golazo Groep, mocht Kadiks zelf op zoek naar een opvolger. Kadiks: "Ik wilde al enige tijd terugtreden, maar niet voordat ik zeker wist dat er een uitstekende kandidaat was gevonden."
Bob Verbeeck: "De wens van Mario om een andere functie te gaan vervullen viel samen met die evolutie in België naar een vernieuwde organisatie. Tijdens de coronacrisis zijn daar de diverse bedrijven en divisies veel nauwer gaan samenwerken en die lijn is intussen doorgetrokken. In Nederland en met Remco aan boord, willen we een gelijkwaardige dynamiek creëren. Mario en ik waren het er snel over eens dat hij daarvoor de geknipte persoon is."
Kadiks maakte eerder deze week bekend dat hij na de 40ste editie van de NN Marathon Rotterdam (op 24 oktober) een adviseursrol gaat vervullen binnen Golazo en zich op die manier zal bezighouden met de strategische ontwikkeling van het bedrijf.