SC Cambuur zoekt naamgever nieuw stadion met campagne ‘Ons nieuwe thuis, jouw naam!’

Met ingang van het seizoen 2024/’25 speelt SC Cambuur in haar nieuwe stadion. Het wordt het modernste, meest duurzame stadion in het Nederlands betaald voetbal. Toch mist er nog iets essentieels: een naam. Daarom is, in samenwerking met sportmarketingbureau Triple Double, de campagne ‘Ons nieuwe thuis, jouw naam!’ in het leven geroepen.

“Via deze campagne wil SC Cambuur in contact komen met potentiële naamgevers voor het nieuwe stadion”, licht Matt Bolhuis toe, Partnership Manager bij Triple Double. "Met behulp van een online tool kunnen supporters en bedrijven zien hoe hun naam op de gevel van het nieuwe stadion zal staan." Deze tool vind je op https://jouwnaam.cambuur.nl/.

Unieke kans

Andere clubs in het betaald voetbal hebben eerder al aangetoond dat een nieuwe stadionnaam in korte tijd gemeengoed kan worden bij het publiek en in de media. Ard de Graaf, algemeen directeur van SC Cambuur, bevestigt: “Als bedrijf is een naamgevend sponsorship van een stadion misschien niet het eerste waar je aan denkt, maar het is zeker gezien het beperkte aantal stadions in Nederland een unieke kans. Helemaal als je al voor de ingebruikname van een stadion betrokken bent, zoals ook het geval is bij collega-clubs AZ en PSV. Deze ludieke manier om dit onder de aandacht te brengen past bij ons als club en we gaan graag het gesprek aan met geïnteresseerde partijen.”

Op Sportnext publiceerden we eerder al een artikel over het nieuwe stadion van SC Cambuur en de rol die het DNA van de club speelt in het ontwerp. Het verhaal lees je hier.