ABN AMRO verlengt het hoofdsponsorschap van het ABN AMRO Open voor de edities van 2026, 2027 en 2028. Dit gaat zowel om het ATP-tennistoernooi als het ITF-rolstoeltennistoernooi voor mannen en vrouwen. Ook Richard Krajicek en Esther Vergeer blijven als toernooidirectie verbonden aan het ABN AMRO Open.
Sinds het eerste toernooi in 1974 zijn ABN AMRO en Rotterdam Ahoy partners van het ABN AMRO Open. Het toernooi is uitgegroeid tot een van de grootste indoor tennisevenementen ter wereld. ABN AMRO is de trotse oprichter van het rolstoeltennistoernooi. De bank is verheugd met deze verlenging het toptennis en toprolstoeltennis te blijven aanbieden aan fans wereldwijd en dat toernooidirecteuren Richard Krajicek en Esther Vergeer betrokken blijven. Hun kennis, netwerk en passie zorgen er elk jaar voor dat de mondiale top van het tennis aan onze fans kan worden gepresenteerd.
De verlenging is onderdeel van ABN AMRO’s sponsorstrategie, gericht op het versnellen van gelijke kansen. Daarbij is vooral aandacht voor vrouwen, sporters met een beperking en kinderen uit achterstandsituaties. Op het ABN AMRO Open komen deze aspecten samen en creëert de bank maatschappelijke impact, wat het evenement nog specialer maakt.
Robert Swaak, Chief Executive Officer ABN AMRO: “Het ABN AMRO Open biedt een mooi platform voor toptennis en toprolstoeltennis. Daarbij ontvangen we op het toernooi ook veel klanten. Sinds 2009 zetten we ons in om rolstoeltennis hetzelfde podium te bieden en met het toernooi maatschappelijk impact te maken. Dit doen we via onze ABN AMRO Foundation en de samenwerking met partners zoals de Esther Vergeer Foundation. We zijn trots op onze rol als hoofdsponsor van het toernooi en kijken ernaar uit om de komende jaren opnieuw een platform te bieden voor sportieve prestaties”.
Jolanda Jansen, CEO Rotterdam Ahoy: “De naamgeving van ABN AMRO is al de langstlopende op de ATP Tour en het is fantastisch dat we daar nu drie jaar aan toe kunnen voegen. Het is een partnerschap in de zuiverste vorm. Samen kijken we jaar na jaar hoe we het ABN AMRO Open nog beter kunnen maken. Voor de spelers, de fans en de media. De stappen die we hierin gezet hebben zijn alleen mogelijk binnen een samenwerking waarin je elkaar steeds helpt én uitdaagt om te groeien.”
“Een game, een set, een perfect match. Zo zou ik de samenwerking tussen het toernooi en ABN AMRO willen omschrijven", aldus toernooidirecteur Richard Krajicek. "Het internationale tennis staat voor een nieuw begin, met nieuwe sterren die nieuwe fans naar de sport trekken. Om hier met ABN AMRO en Rotterdam Ahoy mede vorm aan te mogen geven is iets om naar uit te kijken. De 52e editie van het toernooi, met meer bezoekers dan ooit, is een prachtig startpunt voor deze nieuwe periode.”
Esther Vergeer, toernooidirecteur van het rolstoeltennistoernooi: “Het rolstoeltennistoernooi is voor mij na 17 jaar nog altijd het bewijs dat sponsoring daadwerkelijk versnelt. Zonder ABN AMRO was het nu geen onlosmakelijk onderdeel van het ABN AMRO Open geweest. Maar zonder Rotterdam Ahoy was het niet het succes geworden dat het nu is. Met landelijke bekendheid en grote internationale aandacht zorgen we ervoor dat het rolstoeltennis zich als geheel sneller ontwikkelt.”
Het ABN AMRO Open is een toonaangevend toernooi op de ATP en ITF tour en trekt de mondiale wereldtop. Bezoekersrecords worden jaar op jaar verbroken. Het toernooi vormt een belangrijke ontmoetingsplek voor bank en klant. Het is het grootste hospitality event van Nederland: jaarlijks bezoeken circa 127.000 mensen het toernooi, waarvan circa 10.000 relaties van ABN AMRO. De bank ziet samen met Rotterdam Ahoy nog veel kansen om ieder jaar te blijven vernieuwen en verbeteren om zo het toonaangevende toernooi te blijven. ABN AMRO en Rotterdam Ahoy investeren zo samen in beleving, kwaliteit en meer impact van het toernooi.