ABN AMRO verlengt langlopende sponsoring World Tennis Tournament met drie jaar

ABN AMRO verlengt de sponsoring van het World Tennis Tournament en het Wheelchair Tennis Tournament met drie jaar tot en met 2025. In 2023 vindt in Rotterdam Ahoy de 50e editie plaats van het tennistoernooi, dat dit jaar opnieuw zonder publiek moet worden gespeeld.

In 2009 nam ABN AMRO het initiatief om ook een volwaardig toernooi voor rolstoeltennissers aan het programma toe te voegen. Het WWTT, oftewel World Wheelchair Tennis Tournament wordt dit jaar alweer voor de veertiende keer gespeeld. In de huidige mediacampagne staan beide toernooien in de spotlights. Volgens ABN AMRO verdient dezelfde ambitie hetzelfde podium.

Sander Bestevaar, hoofd Sponsoring en Events bij ABN AMRO is opgetogen over de verlenging. “Vanaf de start zijn wij betrokken, een unicum op de tour. Het is mooi dat we volgend jaar het 50-jarig jubileum vieren en daarna ook nog doorgaan. Het is ons grootste sponsorship, ons belangrijkste relatie-evenement. Waar we daarnaast onze invloed kunnen aanwenden om gelijke kansen met rolstoeltennis of verduurzaming op de kaart te zetten.”

Richard Krajicek, toernooidirecteur ABN AMRO World Tennis Tournament verwelkomt het als goed nieuws. "Zowel voor de sport in het algemeen, als tennis in het bijzonder. Het WTT is al bijna 50 jaar het bewijs dat sport en bedrijfsleven elkaar veel te bieden hebben, juist op lange termijn.”

Toernooi draagt bij aan ontwikkeling rolstoeltennis in Nederland

Het ABN AMRO World Wheelchair Tennis Tournament, dat al veertien jaar gelijktijdig in Rotterdam Ahoy wordt gehouden, wordt eveneens tot en met 2025 voortgezet. Esther Vergeer is hiervan toernooidirecteur. Zij gelooft dat de combinatie van beide toernooien enorm bijdraagt aan de ontwikkeling van rolstoeltennis in Nederland. “Het biedt fans de mogelijkheid om de sport te leren kennen en te blijven volgen. Het is mooi dat ABN AMRO niet alleen het initiatief hiertoe genomen heeft, maar het ook nog op lange termijn blijft ondersteunen.”

Headerfoto: ABN AMRO WTT - Pim Waslander

In het binnenkort te verschijnen SPORTNEXT Magazine staat een uitgebreid verhaal over de sponsorstrategie van ABN AMRO. De bank zet in op thema's als gelijkheid, inclusie en duurzaamheid en maakt daarin duidelijke keuzes in het sponsorbeleid. Word abonnee en ontvang in februari het magazine.

Lees via de button hieronder ook ons verhaal over de geschiedenis van de samenwerking tussen ABN AMRO en het tennistoernooi in Rotterdam. Het had maar weinig gescheeld of de sponsoring was in de jaren 980 al stopgezet.