Ajax en Ziggo hebben de langlopende samenwerking met twee jaar verlengd. Met deze nieuwe verlenging is Ziggo minimaal tot en met 2025 hoofdsponsor van Ajax. Aan de financiële voorwaarden zijn geen aanpassingen gedaan.
Ajax verzekert zich dankzij de verlenging van de samenwerking twee jaar langer van de negen miljoen euro vast en twee à drie miljoen aan bonussen, die de grootste kabelexploitant van Nederland jaarlijks betaalt. Ziggo is sinds 2015 hoofdsponsor van Ajax. De samenwerking werd begin dit jaar al verlengd tot 2023, met een optie voor nog twee seizoenen. Deze optie is nu dus gelicht.
In het nieuwe partnership blijft de focus liggen op het bieden van exclusieve Ajax-content op Ziggo Sport en het bieden van voordelen voor fans van de club. Dit laatste wordt per direct geïntensiveerd via Priority; het nieuwe klantprogramma van Ziggo en Vodafone. Via dit platform krijgen fans toegang tot bijzondere ervaringen bij Ajax en kaartenacties voor wedstrijden.
Menno Geelen, commercieel directeur Ajax: "Ziggo staat al sinds 2015 op ons shirt en je kunt gerust spreken van een partnership dat elk jaar beter en sterker wordt. We zijn Ziggo dankbaar voor de steun die ze reeds gaven en voor het vertrouwen in onze toekomst."
"Als we in 2025 terugblikken op tien jaar hoofdsponsorschap, dan weet ik zeker dat we met voldoening terug zullen kijken op de sportieve successen die we deelden én op de manier waarop onze fans hebben kunnen profiteren van deze langdurige samenwerking."
Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt VodafoneZiggo: "We zijn trots op de verlenging van ons hoofdsponsorschap en zien dat de aantrekkingskracht van Ajax alleen maar toeneemt. In ons nieuwe klantprogramma Priority zal Ajax dus een grote rol spelen, naast andere partners zoals Ziggo Dome en MOJO. We kijken er enorm naar uit om onze klanten de magie van Ajax te laten ervaren, op een nog grotere en betere schaal dan voorheen, met ticketdeals en allerlei unieke ervaringen."
Headerfoto: AFC Ajax / Jasper Ruhe
Via onderstaande button kun je meer lezen over het nieuwe klantprogramma Priority en de rol die sport, en dus ook Ajax, daarin speelt.