Hoofdsponsor Daikin verlengt zijn samenwerking met de KNSB met vier jaar. Het sponsorcontract met de schaatsbond, dat in 2018 begon, wordt verlengd tot en met de Olympische Spelen van 2026. De samenwerking heeft de afgelopen jaren geresulteerd in een groei in naamsbekendheid en merkvoorkeur voor Daikin.
Daikin, fabrikant van warmtepompen en klimaatsystemen, in sinds medio 2018 partner van de KNSB. “De samenwerking met de KNSB heeft ons precies gebracht wat we gehoopt hadden. De consument weet ons steeds beter te vinden voor een airco of warmtepomp en ook op de B2B-markt heeft het onze positie verstevigd”, zegt Edwin Hoogerwerf, directeur van Daikin Nederland. “Onze naamsbekendheid heeft dankzij de schaatssport een flinke boost gekregen.”
“Daikin is een sponsor die op alle fronten bij ons past”, zegt Jeroen Kraaij, commercieel directeur van de KNSB. “Het bedrijf is een A-merk, ambitieus, met een sterke focus op de consument, wat ons helpt om nog meer mensen te bereiken. Het is een fantastische partner, waarmee we echt samen optrekken voor het schaatsen en inlineskaten.”
Daikin omarmt de schaatssport in zijn volle omvang: van breedte- tot en met topsport en in alle vijf disciplines (langebaan, shorttrack, marathon, kunstrijden en inlineskaten). De afgelopen jaren was het bedrijf, met hoofdvestiging in Japan, bijvoorbeeld naamgever van de NK’s langebaan en inlineskaten. Daikin vergrootte zijn naamsbekendheid via de schaatssponsoring onder meer dankzij campagnes met Rintje Ritsma en Erben Wennemars.
Lees een uitgebreid interview met Edwin Hoogerwerf en Jeroen Kraaij bij Sponsorreport.