Cryptosponsoring doet intrede in Nederland: Knaken werkt samen met Ajax en Feyenoord

Na vele sponsordeals in het buitenland tussen handelsplatforms in digitale valuta en sportorganisaties, heeft cryptocurrency-sponsoring nu ook echt zijn intrede gedaan in Nederland. Zowel Ajax als Feyenoord is een samenwerking aangegaan met het Nederlandse Knaken.

Met het tekenen van de overeenkomsten is Knaken komend seizoen voor drie jaar Official Cryptocurrency Partner van de clubs. Met de samenwerking gaat Knaken verder bouwen aan haar landelijke naamsbekendheid en een nog grotere doelgroep kennis laten maken met de eenvoudige en verantwoorde wijze van investeren in crypto’s via het Knaken platform.

Ronald Jonkers, Directeur Knaken: "We zijn sinds 2017 actief, met inmiddels een sterke positie in Nederland en richten ons nu ook op de gehele Europese markt. Ajax en Feyenoord, als dé grootste voetbalclubs van Nederland met een bijzondere positie in de Europese voetbalmarkt, gaan ons helpen om onze naamsbekendheid en vertrouwen verder te versterken. Tevens bieden ze ons de mogelijkheid om een grote doelgroep kennis te laten maken met de eenvoudige, veilige en verantwoorde manier van handelen in cryptocurrencies. We kijken er naar uit om de voetbalsupporters die interesse hebben in crypto’s alle voordelen van het unieke platform van Knaken te tonen."

Met de lancering van beide partnerships is Knaken met ingang vanaf seizoen 2021/’22 partner van drie Eredivisieclubs in Nederland. Vanaf seizoen 2020/’21 was Knaken ook al reeds partner van Sparta Rotterdam.

Nieuwe sponsormogelijkheden

Aanbieders van cryptocurrencies zijn de laatste paar jaar plots uitgegroeid tot serieuze spelers in de sportsponsorindustrie. Zo sponsort eToro diverse Engelse voetbalclubs, waaronder Tottenham Hotspur, en werkt crypto.com samen met het Formule 1-team van Aston Martin. Meest opzienbarende deal is misschien nog wel het partnerschap van FTX met Miami Heat voor de naamsponsoring van het stadion. FTX betaalt 135 miljoen dollar om 19 jaar lang naamgever van het stadion van de Heat te zijn.

Zo zorgen de handelsplatforms in digitale valuta voor een nieuwe bron van inkomsten in de sportwereld, die dat op het moment zeer goed kan gebruiken.

Headerfoto: Ajax Media

Lees via onderstaande button meer over een andere interessante ontwikkeling, namelijk non-fungible tokens. Groeien NFT's uit tot een nieuw verdienmodel voor de sport?