Droomparken wint gouden SponsorRing in categorie sport, ook Kika in de prijzen

Droomparken heeft maandagmiddag tijdens de uitreiking van de SponsorRingen goud gewonnen in de categorie 'sport'. Het bedrijf kreeg de prijs voor de samenwerking met Feyenoord. De KiKa BerenTribune bij sc Heerenveen won een gouden ring in de categorie Maatschappij en twee gouden ringen in de specialisme Creativiteit en PR/Inhaker. Arno de Jong (Nederlandse Loterij) kreeg de titel 'Sponsor Personality van het jaar'.

Droomparken en Feyenoord wonnen in de categorie 'sport' goud voor PSV & Brainport Eindhoven en de Alternatieve Vierdaagse en Univé en NN Running Day, die beide het brons pakten. In het specialisme businesscase wonnen Droomparken en Feyenoord ook een gouden ring.

Droomparken is sinds medio 2019 hoofdsponsor van Feyenoord en staat zodoende ook op het shirt van de Rotterdammers. De doelstelling is het vergroten van de naamsbekendheid van Droomparken en het stimuleren van de verkoop en verhuur van vakantiehuizen. Via een viertal videocampagnes, met hoofdrollen voor onder anderen Feyenoord-iconen Jan Boskamp en John de Wolf, wordt geprobeerd een unieke Feyenoord/Droomparken-beleving te creëren voor supporters. De hoofdjury is vol lof over de samenwerking en spreekt van sponsoring uit het boekje. “Droomparken en Feyenoord laten zien hoe een voetbalplatform niet alleen succesvol kan zijn op merkbeleving, maar ook op commercieel- en salesgebied. Als je kijkt waar het in de oorsprong bij sponsoring om gaat, kun je niet anders zeggen dan dat dit een heel sterke case is.

NN Running Day

Sportcases deden het dit jaar sowieso goed bij de SponsorRingen. Naast de prijzen van Droomparken en Kika won ook NN Group een Gouden Ring in het specialisme Innovatie met de NN Running Day. In de categorie ‘Smart Budget’ won Online Gastles.

Arno de Jong Sponsor Personality van het Jaar

Arno de Jong werd uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar. De marketingdirecteur van de Nederlandse Loterij onderscheidde zich in 2020 door in coronatijden juist extra in te zetten op sponsoring, middels vernieuwde partnerships met de KNWU en KNSB en het sponsoren van liefst tien Eredivisieclubs en vier clubs uit de Pure Energie Eredivisie Vrouwen.

Lees het complete juryrapport in de SponsorRingen special.