Het is voor het eerst in twintig jaar tijd dat het hoogste niveau in Nederland weer een sponsornaam draagt. Destijds heette het 'Holland Casino Eredivisie', daarna werd alleen 'Eredivisie' gebruikt. De nieuwe samenwerking loopt tot en met 30 juni 2029. Vriendenloterij was al partner van de Eredivisie.
Het betreft een van de mooiste sponsordeals ooit in Nederland, liet Jan de Jong al weten, directeur Eredivisie CV. “Alle achttien clubs zijn zeer blij met deze samenwerking. Het helpt hen niet alleen bij het realiseren van hun sportieve doelstellingen, wat natuurlijk topprioriteit is, maar daarnaast zijn alle clubs zeer actief met maatschappelijke projecten. Dat blijft helaas vaak nog onderbelicht en daar kun je natuurlijk geen betere partner bij aan je zijde hebben dan de VriendenLoterij.”
Ook de VriendenLoterij is verheugd met het feit dat het bestaande partnership wordt uitgebreid met de naamgeving van de Eredivisie: “We zijn al twintig jaar enthousiast partner van elkaar en wij kunnen niet wachten om te zien wat we samen nog meer kunnen bereiken”, aldus Managing Director Lydi Siebers. “De versterking van dit partnership met de belangrijkste voetbalcompetitie van Nederland is voor ons fantastisch. De VriendenLoterij en de Eredivisie zetten zich samen met de achttien clubs in om iedere dag een positieve impact op de maatschappij te maken door te werken aan een gezondere, inclusievere en sterkere samenleving. Zo zijn wij als loterij nog zichtbaarder als maatschappelijk partner van de sport, zowel landelijk als lokaal.”
Credits headerafbeelding: Shutterstock / PWFOTO-Pieter vd Woude