Heineken voor tien jaar Officieel Partner van Ajax

Ajax slaat de handen ineen met Heineken. De Amsterdamse voetbalclub én bierbrouwer gaan per 1 juli een partnership-overeenkomst aan tot en met minimaal 2035. Naar verluidt is de nieuwe deal met Heineken twaalf miljoen euro waard, wat neerkomt op een bedrag van 1,2 miljoen euro per jaar. De nieuwe overeenkomst vervangt het sponsorcontract van Ajax met het Amerikaanse biermerk Budweiser, dat deze zomer afloopt.

Naast het schenken van bier richt Heineken zich samen met Ajax op de verbetering van de fanbeleving en het bevorderen van duurzaamheid, zoals afvalreductie en het energiezuiniger maken van de tap- en koelsystemen. In en om het stadion, zoals op de LED-boarding, zal Heineken vooral zichtbaar zijn met de promotie van Heineken 0.0.

Amsterdam

Cas Biesta, commercieel directeur Ajax: “Heineken is net als wij geboren en getogen in Amsterdam, met wereldwijde bekendheid en populariteit. In de ruim 150-jarige geschiedenis van Heineken, onze 125-jarige geschiedenis, en het 750-jarige bestaan van de stad Amsterdam zijn we eigenlijk al heel lang met elkaar verweven. Mooi dat dit nu ook heeft geleid tot een langdurig partnership. We kijken er naar uit om, samen met Heineken en de Johan Cruijff ArenA, bijzondere acties voor onze fans op te zetten.”

Pieter Vissers, horeca directeur Heineken Nederland: "Wij zijn uiteraard heel trots op het partnership met Ajax. Het voelt als vanzelfsprekend en ook heel logisch; Ajax en Heineken zijn twee iconen die diepgeworteld zijn in Amsterdam en laten zien dat echte kracht ontstaat door verbinding en saamhorigheid. Op en naast het veld. Beiden staan bekend om hun inventiviteit, creativiteit en gevoel van verbondenheid. Voetbal in Nederland verbindt mensen en brengt generaties fans samen. Schouder aan schouder genieten van een spannende wedstrijd met een biertje in je hand, met of zonder alcohol. De plek waar vriendschappen ontstaan, waar alles kan gebeuren en herinneringen voor het leven worden gemaakt."