Warenhuisketen HEMA wordt co-sponsor van schaats- en wielerploeg Team Jumbo-Visma. De komende vier jaar prijkt HEMA op de wedstrijdkleding van beide sportploegen.
Het co-sponsorschap stelt Team Jumbo-Visma in de gelegenheid verdere groei te realiseren. Anderzijds draagt het partnerschap bij aan het uitbouwen van HEMA’s merkstrategie. Van origine is HEMA een Nederlandse keten van warenhuizen met meer dan 750 vestigingen in elf landen.
“We zijn hier ontzettend blij mee”, reageert directeur Richard Plugge van de schaats- en wielerploeg. “Schaatsen en wielrennen zijn vooraanstaande sporten in Nederland. Net als wij is HEMA oer-Hollands, met internationale vertakkingen en zichtbaarheid. De langlopende contracten van onze andere sponsoren hebben grote aantrekkingskracht. We zijn een stabiele factor waar een groot en gerenommeerd bedrijf als HEMA zich graag mee identificeert.”
In november maakte Jumbo en HEMA al bekend dat ze met elkaar gingen samenwerken. Er werd destijds ook al gesproken over een mogelijke rol van HEMA bij de sponsoring van de schaats- en wielerploeg.
Dankzij de steun van HEMA gaat het budget van de Nederlandse formatie nog iets verder omhoog. "Het is meer marketing dan sponsoring", zegt Ton van Veen, de CFO van Jumbo, in De Telegraaf. "Je moet ook de ploegen verbinden met je bedrijf en ook activiteiten rondom de ploeg gaan activeren." HEMA wil met de sponsoring onder andere haar naamsbekendheid vergroten in België en Frankrijk.
Headerfoto: Team Jumbo-Visma / Cor Vos