In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.
Het hing al een tijdje in de lucht en nu is het definitief. Ajax heeft een meerjarige overeenkomst getekend met Unibet. De aanbieder van online sportweddenschappen is per direct onderdeel van de partnergroep van Ajax.
Reactie:
Unibet neemt bij Ajax de positie van partner is. De categorie waar bijvoorbeeld ook ABN AMRO, Bud en Curaçao Tourist Board in zitten. De bijdrage van Unibet bedraagt naar schatting jaarlijks tussen de € 2,5 miljoen en € 3 miljoen.
Zesvoudig Olympisch kampioene Ireen Wüst en Daikin Nederland gaan een samenwerking aan voor een arbeidsmarktcampagne die Daikin als werkgever op de kaart zet. De inmiddels gestopte Wüst gaat zowel nieuwe als bestaande medewerkers van Daikin inspireren om het beste uit zichzelf te halen.
Reacties:
Ziggo Sport heeft zich ook voor de komende jaren verzekerd van de uitzendrechten van de Spaanse LaLiga. De Spaanse voetbalcompetitie is nu tot medio 2029 bij de zender te zien.
Reactie:
Marcel Beerthuizen, directeur Ziggo Sport: “De afgelopen maanden zijn we er in geslaagd belangrijke voetbalrechten, zoals de LaLiga en Ligue 1, te behouden. We zijn ontzettend blij dat Sierd LaLiga ook de komende jaren van commentaar blijft voorzien. De volle stadions, roemruchte clubs en mondiale topspelers tezamen met Sierd’s kenmerkende stijl en onuitputtelijke kennis van het Spaanse voetbal maken de competitie een genot om naar te kijken.”
Headerfoto: Ajax Media