In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.
Er lijkt voorlopig nog geen einde te komen aan de partnerships die BetCity afsluit in de sport. De aanbieder van online weddenschappen sloot recent samenwerkingen af met FC Eindhoven (shirtsponsor) en de Internationale Hockey Federatie (FIH).
Reactie:
BetCity maakt sinds de start van het bedrijf in oktober 2021 een snelle groei door. Het bedrijf investeert fors in sponsoring. BetCity heeft in het voetbal al partnerships afgesloten met Vitesse, FC Volendam, Fortuna Sittard en dus FC Eindhoven. Daarnaast zijn diverse ambassadeurs als Andy van der Meijde en Wesley Sneijder aan BetCity verbonden.
Opnieuw is Antwerp FC een (potentiële) sponsor kwijtgeraakt vanwege de komst van Marc Overmars naar de club. Nike zou vanaf komend seizoen optreden als kledingsponsor, maar ziet af van de samenwerking met de Belgische topclub. Reden zou het aantrekken van Overmars als sportief directeur zijn.
Vlak na de aanstelling van Overmars zegden meerdere sponsors al de samenwerking met Antwerp FC op. Onder meer de Select Group, Havenbedrijf Descroes en Federale Verzekering zetten een punt achter hun partnerships.
Na een jarenlange samenwerking heeft Pepsi besloten om zich niet langer als ‘presenting partner’ te verbinden aan Super Bowl Halftime Show. Het frisdrankmerk vindt de sponsoring niet meer passen in de huidige strategie, waarin het meer gaat inzetten op digitale advertenties.