In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.
In 2021 besloot KLM een stapje terug te doen en geen naamgever en hoofdsponsor meer te zijn van het toernooi. De situatie waarin KLM zich destijds bevond zorgde ervoor dat KLM een meer bescheiden plek wilde innemen. Wel bleef KLM businesspartner. Nu is de vertrouwde naam weer terug. Na twee jaar als Dutch Open door het leven te zijn gegaan, heet het Nederlandse golftoernooi in 2023 weer KLM Open.
Nieuw dit jaar is het KLM Open College: dagelijkse sessies waarin doorgewinterde (ex-) topgolfers, caddies en golfjournalisten bezoekers van het toernooi meenemen achter de schermen van het topgolf. Wie een ticket voor het KLM Open 2023 aanschafte, kon een gratis kaart voor het KLM Open College bestellen. Hiervan is massaal gebruikgemaakt, waardoor alle geplande sessies op de vier toernooidagen zijn ‘uitverkocht’.
De 103e editie van het KLM Open vindt plaats van 25 tot en met 28 mei 2023 op Bernardus Golf in Cromvoirt. Het KLM Open is een van de oudste toernooien van de European Tour. Het grootste jaarlijks terugkerende internationale golftoernooi van Nederland wordt sinds 2004 georganiseerd door TIG Sports, ondersteund door de partners KLM, TCS Tata Consultancy Services en DP World Tour.
Tot en met 15 maart is het mogelijk om te bieden op bijzondere sportitems in de ‘Women’s Sport Memorabilia’ van Catawiki. Catawiki is een groot supporter van vrouwensport en wil de markt voor vrouwensportmemorabilia verder stimuleren. Experts van Catawiki verwachten dat de waarde van vrouwensportmemorabilia verder zal stijgen naarmate vrouwensport in populariteit blijft toenemen.
De veiling op Catawiki bevat items van inspirerende rolmodellen. Hiermee worden deze persoonlijke items toegankelijk voor een brede fanbase. Pronkstukken in de veiling zijn onder andere de schoenen van Sherida Spitse op het EK 2022. Ook wordt een persoonlijk gesigneerd wedstrijdpak van Ranomi Kromowidjojo geveild, dat zij droeg bij zowel het EK zwemmen van 2021 (2x goud en 2x zilver) als bij het WK zwemmen in 2021 (2x goud, 2x zilver en 2x brons). Daarnaast zijn op de veiling ook de groene trui van de Tour de France 2022, gesigneerd door truiwinnaars Marianne Vos en Wout van Aert, en een gedragen wedstrijdshirt van Bo van de Wetering te krijgen dat ook nog eens door het hele team gesigneerd is.
Reacties:
Techonomy helpt nationale en internationale klanten, met name in de sportwereld, om de juiste keuzes te maken in de snel ontwikkelende digitale wereld. Het bedrijf gaat het digitale team uitbreiden met Willem van Boekhold. Hij zal zich als Business manager Web3 concentreren op nieuwe productvormen in sport en esports zoals digital collectibles en metaverse-toepassingen.
Reacties: