In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.
Unibet mag sinds 8 juni online casino spellen en weddenschappen op sport in Nederland aanbieden. Het bedrijf kreeg hiervoor afgelopen week een vergunning van de Nederlandse Kansspelautoriteit.
Henrik Tjärnström, de CEO van de Kindred Group, reageerde verheugd op het verkrijgen van de licentie in Nederland voor Unibet: “Nederland is een grote en belangrijke Europese markt voor Kindred Group. De afgelopen tien jaar hebben wij ons sterk gemaakt voor een vergunningstelsel in Nederland en andere markten. Inmiddels hebben wij in 20 jurisdicties een vergunning. Nu is het moment om ook in Nederland te laten zien dat wij op een veilige en verantwoorde manier online kansspelen kunnen aanbieden.”
Bekijk ook ons overzicht van gokbedrijven die actief zijn in de Nederlandse sportwereld.
Ajax en Ziggo intensiveren wederom de samenwerking. Vanaf komend seizoen staat Ziggo niet alleen op de voorkant van het Ajax-shirt, maar ook GigaNet op de rug. Het logo van het netwerk van Ziggo komt onder het rugnummer te staan en zal zichtbaar zijn in de Eredivisie- en bekerwedstrijden. GigaNet is de allereerste rugsponsor van Ajax.
Reacties:
GigaNet is de naam van het glasvezelkabel netwerk van Ziggo, gecombineerd met het mobiele 5G-netwerk van Vodafone.
De KNVB organiseert met partners Albert Heijn en KPN deze zomer de Camping van Oranje. Een bijzondere activatie gedurende het EK vrouwenvoetbal op de KNVB Campus in Zeist: slapen in de tuin van de OranjeLeeuwinnen.
Reacties:
KNVB partners Albert Heijn en KPN spelen een belangrijke rol bij de Camping van Oranje, een initiatief van de KNVB en Tribe Sports.