In de week waarin de UEFA volgens verschillende media haar zegen gaf aan een nieuw internationaal toernooi dat wordt gespeeld ter voorbereiding op een nieuw seizoen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.
Na een lange zoektocht heeft sc Heerenveen eindelijk een nieuwe hoofdsponsor: Ausnutria. De Friese eredivisionist en het Nederlands-Chinese zuivelconcern zijn een overeenkomst aangegaan, lopend tot en met het seizoen 2021/2022, met de intentie voor een langere samenwerking.
Tot dusver was SC Heerenveen de enige Eredivisie-club die geen hoofdsponsor had. De Friese club speelde de afgelopen wedstrijden met Kika op de borst. "Met Ausnutria heeft sc Heerenveen een hoofdsponsor gevonden die perfect bij de club past", geeft algemeen directeur Cees Roozemond aan. “We zochten een partij die met ons het honderdjarig bestaan wil vieren en ook daarna als hoofdsponsor wil aanblijven. Vanaf het eerste contact was Ausnutria voor ons de absolute droomkandidaat.”
“Ons shirt krijgt nu de sponsor waar we naar op zoek waren”, gaat Roozemond verder. “Ausnutria is een internationaal bedrijf met de thuisbasis in Nederland. Een van de grootste productievestigingen staat in Heerenveen en ook het hoofdkantoor zal zich hier in de toekomst gaan vestigen. Onze zoektocht duurde langer dan we wilden, maar we wilden alleen gaan voor de perfecte match. Met Ausnutria hebben we die gevonden.”
Alle wedstrijden in het betaald voetbal in Brabant zijn komend weekend afgelast wegens het coronavirus. Dat lieten de burgemeesters van Tilburg, Den Bosch en Eindhoven dinsdagmiddag weten op een speciaal belegde persconferentie. Vanwege de beslissing gaan onder meer PSV-FC Emmen, Willem II-sc Heerenveen en RKC Waalwijk-FC Groningen niet door.
Ook in het buitenland worden allerlei maatregelen genomen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. In zowel Duitsland, Frankrijk, Italië als Spanje worden competitiewedstrijden achter gesloten deuren gespeeld, of zijn wedstrijden afgelast. Naast het voetbal is onder meer ook een streep gegaan door diverse tennistoernooien, judowedstrijden en wielerkoersen vanwege het coronavirus.
De Invictus Games Den Haag 2020 heeft EAL, de Nederlandse Loterij, Ingram Micro en Ottobock toegevoegd aan de lijst van partners voor de komende Games. De vier bedrijven treden op als Official Supplier en voegen hun steun toe op het gebied van hardware, automatisering en protheses. “We zijn zeer dankbaar voor de waardevolle bijdrage die deze suppliers ons bieden", zegt Mart de Kruif, voorzitter van de Invictus Games Den Haag 2020. Deze bedrijven zijn stuk voor stuk gespecialiseerd in zaken die we hard nodig hebben om zo een groot evenement te organiseren. Kortom ze leveren een onmisbare bijdrage.”
Feyenoords hoofdpartner Droomparken biedt tijdens de Klassieker (Feyenoord – Ajax) op zondag 22 maart a.s. twee supporters een unieke zitplaats aan. Zij nemen plaats tussen de lampen van één van de iconische lichtmasten van De Kuip op 51 meter hoogte. Net als bij eerdere campagnes van Droomparken volgt de aankondiging van de actie door middel van een video met Jan Boskamp in de hoofdrol.
Headerfoto: Aerovista Luchtfotografie / Shutterstock.com