Het laatste sportmarketingnieuws: MVV gaat met zes shirtsponsors spelen

In de week waarin de Wereld Tafeltennisbond een samenwerking aanging met Coca-Cola, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

MVV gaat met zes shirtsponsors spelen als oplossing voor geldzorgen

MVV Maastricht had afgelopen zaterdag in het duel met Roda JC Kerkrade een primeur. De Keuken Kampioen Divisie-club was de eerste formatie in Nederland die met zes sponsors op de voorzijde van het shirt speelde. Daarvoor moest MVV Maastricht overigens wel eerst toestemming vragen aan de KNVB. Tot op heden waren slechts drie sponsoruitingen aan de voorzijde toegestaan, maar op verzoek en initiatief van de club uit Limburg is het reglement door de KNVB voor het eerst verruimd. MVV schrijft zelf: “MVV Maastricht staat in deze coronatijd aan de wieg van een nieuw tijdperk als het om het shirtsponsorlandschap in het Nederlandse betaalde voetbal gaat. MVV heeft gekozen voor een unieke manier van shirtsponsoring waar verbondenheid en creativiteit de boventoon voeren.”

De zes sponsors zijn afkomstig uit verschillende branches: IT, horeca, industrie, onlinemarketing, bouw en elektra en installatie. Door met zoveel sponsors op het shirt te spelen, haalt MVV Maastricht extra geld binnen dat nodig is om de gevolgen van de coronacrisis het hoofd te kunnen bieden.

PSV en Philips verlengen langstlopende sponsorcontract ter wereld met tien jaar

Philips verlengt haar huidige sponsorcontract met PSV tussentijds met tien jaar tot 2031. Sinds de oprichting van de Philips Sport Vereeniging in 1913 zijn zij onlosmakelijk met elkaar verbonden. Samen hebben ze met 107 jaar de langstlopende verbintenis ter wereld.

Belangrijkste onderdelen van de opengebroken overeenkomst zijn een verlenging van de naamgeving van het Philips Stadion, evenals samenwerking op innovatiegebied. Naast dit sponsorcontract, verlengt Philips als eerste partner in het Brainport-PSV Partnership de overeenkomst met PSV met vijf jaar tot 2026. Met de verlenging van het partnership zou in totaal 25 miljoen euro gemoeid zijn.

Toon Gerbrands, Algemeen Directeur van PSV: “Philips maakt een enorme transformatie door naar gezondheidstechnologiebedrijf. Hun expertise en innovaties op het gebied van medische technologie zijn van vitaal belang. We passen deze ook toe om de prestaties en gezondheid van onze spelers, staf en medewerkers naar een nog hoger niveau te brengen. Daarmee is onze samenwerking misschien wel hechter dan ooit tevoren.”

Zorg van de Zaak en KWBN willen verplichte wandeling op agenda zetten in bedrijfsleven

De Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN) en Zorg van de Zaak Netwerk (een netwerkorganisatie van bedrijven op het gebied van bedrijfszorg, medische zorg, kraamzorg, leefstijl- en verslavingszorg) sluiten een meerjarige samenwerking af om dagelijks wandelen op de agenda te zetten binnen het bedrijfsleven.

Wandelen tijdens de werkdag is belangrijk voor het voorkomen van psychische overbelasting. Uit onderzoek door Markteffect onder ruim 1.100 respondenten blijkt dat 50% van de werkende Nederlanders wandelen zelfs als verplicht onderdeel wil van de werkdag. Veel gezondheidsklachten, zoals onder andere stress en burn-outklachten kunnen door wandelen voorkomen worden.

"Door de samenwerking met Zorg van de Zaak Netwerk zijn we de eerste sportbond die structureel samenwerkt met het bedrijfsleven vanuit de gezamenlijke en maatschappelijke ambitie structureel bij te dragen aan een gezonder, fitter en vitaler Nederland”, aldus Paul Sanders directeur-bestuurder KWBN. “Het is natuurlijk fantastisch als het lukt om deze laagdrempelige vrijetijdsbesteding ook een vaste plek te geven in de dag van werkend Nederland.”

H&M kondigt samenwerking met eDivisie aan door etalage om te toveren tot esports-setting

H&M is de nieuwe Official Partner van de eDivisie, de EA SPORTS FIFA 21-competitie van de Eredivisie. Met het partnership is het fashionmerk gedurende de gehele competitie op verschillende momenten en manieren zichtbaar, en produceert H&M een hoogwaardig video format voor de eDivisie community.

H&M is in de eDivisie – die op 17 november start – zichtbaar tijdens en na de gameplays en gedurende de interviews. Daarnaast wordt in samenwerking met de eDivisiespelers branded content geproduceerd waarin spelers hun tips & tricks onthullen die hen zowel in hun vrije tijd als tijdens het spelen succesvol maken. H&M toverde de etalage van de winkel op het Leidseplein in Amsterdam om tot een esports-setting om de samenwerking aan te kondigen.

Peloton gaat samenwerking aan met Beyoncé voor themalessen

Peloton is een meerjarig partnership aangegaan met Beyoncé. Het Amerikaanse bedrijf gaat samen met de superster verschillende series themalessen maken voor de workouts in onder andere spinning, hardlopen en meditatie die Peloton aanbiedt. Peloton maakt dit jaar een enorme groei door omdat vanwege het coronavirus veel meer mensen thuis zijn gaan sporten. Het bedrijf produceert onder meer fietsen en hardloopbanden voor in huis en creëert de bijbehorende workouts. De inmiddels 3,6 miljoen gebruikers van Peloton draaien het vaakst muziek van Beyoncé tijdens workouts, zo liet het bedrijf weten.

Headerfoto: Frank Kerbusch / Shutterstock.com