In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.
De Engelse regering is al langere tijd bezig om de online gokbusiness aan banden te leggen. Dat gaat ook grote gevolgen hebben voor de teams in de Premier League. De competitie-organisator heeft daarom nu zelf aan de clubs gevraagd om vrijwillig akkoord te gaan met een verbod op nieuwe shirtsponsoring van gokbedrijven.
In Engeland wordt al lange tijd gekeken naar een verandering in de Gambling Act. In de wet uit 2005 zit een maas, waarbij bedrijven onder Britse vergunning kunnen samenwerken met zogenaamde ‘white label’ bedrijven die vaak gevestigd zijn op Malta of het eiland Man.
Online broker DEGIRO is de nieuwe hoofdsponsor van Sevilla. Het in Amsterdam gevestigde bedrijf en de Spaanse voetbalclub tekenen een contract voor tenminste één jaar.
DEGIRO n Duitsland al hoofdsponsor van Borussia Mönchengladbach en heeft daar positieve ervaringen opgedaan. Dat was onder meer de reden om ook in Spanje, de één na grootste markt waar DEGIRO actief is, in sportsponsoring te stappen.
Headerfoto: Silvi Photo / Shutterstock.com