Het laatste sportmarketingnieuws: Unibet en GLORY tekenen exclusief partnership

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Unibet wordt de exclusieve Sports Betting en Casino Partner van GLORY in Nederland.

Unibet zal onder andere zichtbaar zijn bij grote evenementen van Glory in ons land, te beginnen met COLLISION 5. Een integraal onderdeel van het partnership is de samenwerking met Unibet’s locale CSR-programma “Unibet Impact”. Daarin werken beide organisaties samen om mensen te inspireren om fit en actief te blijven via kickboksen.

Reacties:

  • Lennart Kessels, General Manager Nederland voor de Kindred Group: “Met dit nieuwe partnership breidt Unibet Nederland zijn betrokkenheid in sport uit naar de wereld van kickboksen: een sport die steeds groter wordt en veel mensen in de hele wereld enthousiast maakt.”
  • Jon Martone, Executive Vice President van GLORY: “Het is een eer voor GLORY om met een prestigieuze partner als Unibet samen te werken. Unibet werkt met de grootste merken in de sport, en voor ons spreekt uit het verkrijgen van een partnerschap met deze omvang de groei die het merk GLORY in de afgelopen jaren al doormaakte. We kijken uit naar de samenwerking met Unibet om de kickbokssport de komende jaren verder te laten groeien."

Mediarechten Olympische Spelen tot 2032 in handen van European Broadcast Union en Warner Bros Discovery

Volgens de voorwaarden van het nieuwste contract kan elk European Broadcast Unio (EBU)-lid – in ons land de NPO - meer dan 200 uur verslaggeving van de Zomerspelen en ten minste 100 uur van de Olympische Winterspelen op televisie uitzenden, evenals 'een breed scala' aan radioverslaggeving, livestreaming en rapportage over digitale mediaplatforms.

Reacties:

  • Thomas Bach, Internationaal Olympisch Comité (IOC)-president: “Het toont de aanhoudende aantrekkingskracht van de Olympische Spelen in heel Europa. Aangezien het IOC 90 procent van haar inkomsten herverdeelt, zorgt deze langetermijnovereenkomst ook voor de nodige financiële stabiliteit voor de bredere sportbeweging en ondersteunt het uiteindelijk de atleten zelf.”
  • Andrew Georgiou, Europees sportpresident en algemeen directeur van Warner Bros Discovery (WBD): "Kijkers in heel Europa zullen een uitgebreide keuze blijven hebben en de mogelijkheid behouden om toegang te krijgen tot de Spelen via meerdere platforms, wat een uitstekende basis legt voor het voortbouwen op het recordpubliek en de betrokkenheid die Europa de afgelopen drie Spelen heeft geleverd."
  • Delphine Ernotte Cunci, voorzitter van de EBU en CEO van France Télévisions: "Deze deal is een game-changer voor publieke media en toont de blijvende kracht en solidariteit van onze vakbond. Via haar leden heeft de EBU het potentieel om meer dan een miljard kijkers in heel Europa te bereiken, via lineaire en niet-lineaire platforms. En daarom ben ik zo blij met deze samenwerking met het IOC en Warner Bros Discovery, die ervoor zal zorgen dat de Spelen beschikbaar zullen zijn voor een zo breed mogelijk publiek in heel Europa.”

BetCity officieel partner 2023 UCI Cyclo-Cross World Championships

BetCity is aangekondigd als officiële partner van de 2023 UCI Cyclo-cross World Championships. De Nederlandse aanbieder van onder andere sportweddenschappen zal rondom het WK Veldrijden met exposure veelvuldig zichtbaar zijn op het parcours in het Noord-Brabantse Hoogerheide.

Reacties:

  • Jan Prop, voorzitter organisatiecomité Wereldkampioenschap Veldrijden 2023: ‘’We zijn ontzettend trots dat we na meerdere World Cups en GP’s voor de tweede keer de UCI Cyclo-cross World Championships in Hoogerheide mogen organiseren. Samen met onze partners gaan we ook deze editie een uitdagend parcours neerzetten voor de deelnemers. We zijn vereerd dat BetCity zich als partner heeft aangesloten bij het WK Veldrijden 2023.”
  • Robert Kooiman, Marketing Directeur BetCity: ‘’Tienduizenden supporters zullen het eerste weekend van februari naar Hoogerheide afreizen voor de 2023 UCI Cyclo-Cross World Championships. Als BetCity vinden wij het geweldig dat dit soort grote sportevenementen in Nederland plaatsvinden en wij dragen dan ook graag een steentje bij om er een succesvol weekend van te maken."

Het partnership van BetCity met de 2023 UCI Cyclo-cross World Championships is niet de eerste inmenging van de kansspelaanbieder in de fietswereld. Eerder werd al bekend dat BetCity met ingang van 1 januari 2023 co-sponsor is van Team Jumbo-Visma.