In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.
Casino’s en aanbieders van sportweddenschappen mogen in gokreclames geen gebruik meer maken van rolmodellen, zoals BN’ers, oud-voetballers en influencers. Dit betekent dat bijvoorbeeld TOTO en BetCity hun uithangborden zoals Dick Advocaat, Wesley Sneijder en Andy van der Meijde niet meer in reclames kunnen inzetten.
Sinds de opening van de gokmarkt in Nederland in oktober 2021 is er al veel te doen over de reclames en partnerships van de aanbieders. De SP pleit er zelfs voor de regels strenger te maken. De partij dient volgende week een motie in om ook sponsoring van sportverenigingen voortaan te verbieden.
Terwijl er dus stemmen opgaan goksponsoring in Nederland te verbieden, kondigde Unibet deze week twee nieuwe samenwerkingen aan. De aanbieder van online sportweddenschappen sloot partnerships met De Graafschap en Telstar af. De samenwerking omvat commerciële activiteiten en maatschappelijke initiatieven.
Reacties:
Bekijk ook ons overzicht met welke gokbedrijven actief zijn in de Nederlandse sportwereld.
ATPI, organisator van zakenreizen en evenementen, is wederom gekozen als officieel hospitality bureau voor The Ocean Race 2022-23. De 14e editie van de Ocean Race bestaat uit zeven etappes, met tussenstops in acht steden (en een fly-by in Kiel.Sailing.City) over de hele wereld.
Reacties: