In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.
Ziggo blijft aan als hoofdsponsor van Ajax. Het bedrijf zegt positief te reageren op de verklaring van Ajax naar aanleiding van de conclusies uit het interne onderzoek naar omgangsvormen op de werkvloer.
Overmars moest begin februari vertrekken als directeur spelerszaken bij Ajax omdat hij gedurende een lange periode grensoverschrijdende berichten had gestuurd naar vrouwelijke medewerkers van de club.
Ziggo hield zich na de onthullingen op de vlakte over voortzetting van de samenwerking. Nu maakt het bedrijf duidelijk de cultuurverandering
binnen Ajax toe te juichen. Ziggo is sinds 2015 hoofdsponsor van de club en heeft nog een verbintenis met Ajax tot en met 2025. Het betaalt de Amsterdammers jaarlijks 9 miljoen euro, met een maximale bonus van 3 miljoen euro daarbovenop.
SD Worx heeft het contract als hoofdsponsor van de succesvolle vrouwenwielerploeg verlengd tot eind 2026. De Europese payroll- en HR-dienstenverlener zag mede door de goede resultaten in het voorjaar voldoende redenen om de samenwerking - die oorspronkelijk tot en met 2024 liep - nu al uit te breiden.
Basketballclub Heroes Den Bosch is een vijfjarige samenwerking aangegaan met GUTS Tickets, dat onder meer ‘s werelds grootste uitgever van NFT tickets is. Ook supporters van Heroes Den Bosch kunnen vanaf heden digitale memorabilia van evenementen ontvangen. Er wordt zelfs nog verder gegaan, want De de NFT tickets van Heroes Den Bosch zullen namelijk - als eerste ter wereld - veranderen van uiterlijk, afhankelijk van het resultaat van de wedstrijd.
Headerfoto: Photo Ajax Jasper Ruhe