De KNSB heeft een nieuwe hoofdsponsor aan zich gebonden. Holland & Barrett gaat dit seizoen het langebaanschaatsen omarmen. Het logo van de winkelketen in natuurlijke gezondheid en verzorging is op de boarding langs de banen te zien en prijkt bij internationale wedstrijden op de pakken van de langebaanschaatsers.
De KNSB is erg blij met de komst van een nieuwe partner. “Holland & Barrett is een grote retailer, gespecialiseerd in natuurlijke, duurzame producten die bijdragen aan gezondheid en optimale prestaties. Een uitstekende fit dus”, zegt Jeroen Kraaij, commercieel directeur van de KNSB. “Deze samenwerking gaat beide partijen versterken en dat is de basis voor succes.”
Holland & Barrett is een van oorsprong Britse keten, opgericht in 1870, met 1300 gezondheidswinkels in 16 landen. Verspreid over heel Nederland heeft het bedrijf, dat in 2003 De Tuinen overnam, ruim 200 winkels. “Holland & Barrett is er voor iedereen die op een natuurlijke manier gezond en vitaal wil blijven. Schaatsen past daar goed bij: sportief, positief en veel Nederlanders beleven er plezier aan”, zegt Marc Estourgie, algemeen directeur van Holland & Barrett.
“Wij zijn klaar voor de winter en gaan graag met de KNSB het ijs op”, vervolgt hij. “Of je nu wedstrijdrijder bent of liefhebber, Holland & Barrett helpt je winterconditie te verbeteren en je weerstand te versterken. Met persoonlijk advies, vitamines, supplementen, sportvoeding en verzorgingsproducten. Duurzaam geproduceerd, van natuurlijke ingrediënten.”
Met de komst van Holland & Barrett weet de KNSB vier hoofdsponsors aan zich verbonden. Dat zijn Daikin (voor alle disciplines), Nederlandse Loterij (langebaan en shorttrack), Lynk & Co (shorttrack) en Holland & Barrett (langebaan).
“Dit is wederom goed nieuws voor de schaatssport”, zeg Herman de Haan, directeur-bestuurder van de KNSB. “Vorige week meldden we reeds dat Daikin zijn contract heeft verlengd tot medio 2026. De komst van Holland & Barrett als nieuwe partner maakt dat het fundament onder onze sport weer een stukje steviger wordt, wat helpt om onze ambities te verwezenlijken.”
Headerfoto: Flickr (CC BY-NC 2.0) Jeroen Mirck