TeamNL heeft op weg naar de Olympische en Paralympische Spelen van Tokio 2020 een nieuwe partner gebonden. Zes Nederlandse bedrijven in de energieketen gaan onder de naam 'Missie H2' waterstof promoten als belangrijke en duurzame energiedrager voor de (nabije) toekomst.
Gasunie, Shell Nederland, Remeha, Stedin Groep, Port of Amsterdam en Groningen Seaports zijn de zes bedrijven die waterstof op de kaart willen zetten.
Gerard Dielessen, Algemeen Directeur NOC*NSF: "Japan heeft voor de energievoorziening van de Olympische en Paralympische Spelen van 2020 de keuze gemaakt voor waterstof. Zo zullen de door de organisatie van Tokyo 2020 in te zetten auto’s op een H2 brandstofcel rijden. Daarmee zijn de Spelen van 2020 een mooi momentum om te etaleren welke mogelijkheden waterstof ook in Nederland heeft voor de transitie naar een duurzame energievoorziening. Graag helpen wij met TeamNL mee om in de aanloop naar Tokyo 2020 Nederland bekend te maken met waterstof als belangrijke en duurzame energiedrager. Voor TeamNL is het prachtig dat deze bedrijven zich met dit innovatieve en op duurzaamheid gerichte initiatief in ieder geval tot en met 2020 aan de Nederlandse sport en aan TeamNL verbinden. Wij kunnen die steun op weg naar de Spelen van Tokyo 2020 goed gebruiken."
Ulco Vermeulen, lid Raad van Bestuur Gasunie, namens Missie H2: "Om de bekendheid met de duurzame mogelijkheden van waterstof onder het Nederlandse publiek te vergroten, trekken zes Nederlandse bedrijven gezamenlijk op. Onder de noemer 'Missie H2' brengen wij concrete waterstofprojecten en -initiatieven onder de aandacht van het Nederlands publiek. Ons doel is een brede beweging op gang te brengen ten behoeve van de energietransitie. Het is geweldig dat we dit als partner van TeamNL kunnen doen. Ook wij willen het beste uit onszelf halen en de lat steeds hoger leggen. Samen innoveren en samen de schouders eronder. Dat is onze gezamenlijke kracht. Nederland Waterstofland.”
Missie H2 is de vijfde partner voor TeamNL naast Nederlandse Loterij, Persgroep, Rabobank en Heineken.
Lees op Sponsorreport een groot interview met Michiel Bal van Gasunie over het hele verhaal achter Missie H2 als partner van Team NL.