Azerion is de nieuwe naamgever van de Vrouwen Eredivisie. Het media- en entertainmentplatform verbindt zich voor drie seizoenen aan de hoogste vrouwenvoetbalcompetitie in Nederland. In samenwerking met Azerion wil de KNVB structureel de aandacht vergroten voor vrouwenvoetbal, gebruikmakend van Azerion’s platform dat een bereik van honderden miljoenen gebruikers kent. De ultieme inzet: volle stadions in de Azerion Vrouwen Eredivisie.
Azerion neemt het stokje over van voormalig naamgevend partner Pure Energie. Samen met ING zijn er de afgelopen jaren grote stappen gezet in het verder professionaliseren van de competitie. Nu is het tijd om een nieuwe stap te zetten, vinden de KNVB en Azerion.
"Het is nu belangrijk dat de aandacht voor het hoogste podium van het Nederlandse clubvoetbal voor vrouwen nog meer gaat toenemen", laat de KNVB weten. "De lat ligt hoog, omdat de mogelijkheden er liggen. Het vrouwenvoetbal trekt een andere doelgroep aan, vergeleken met het mannenvoetbal. Het heeft zich bewezen als familiesport en is daardoor uitstekend gepositioneerd om deze ambitie waar te maken. Vrouwenvoetbal moet wekelijks het ideale gezinsuitje worden in iedere regio, waar iedereen welkom is en erbij hoort."
De nieuwe naamgevend partner Azerion is geen onbekende op dit terrein. Het media- en entertainmentplatform weet wat het is om miljoenen mensen wereldwijd te bereiken en verbinden. “Dat is dan ook een belangrijk onderdeel van de samenwerking”, aldus Kirsten van de Ven, manager vrouwenvoetbal bij de KNVB. "De afgelopen jaren heeft het vrouwenvoetbal grote stappen voorwaarts gemaakt. De kennis en ervaring van Azerion kan ons enorm helpen om de aandacht voor het vrouwenvoetbal in Nederland nog verder te vergroten."
Ook in het voetbal is Azerion geen onbekende. Het is als sponsor verbonden aan Ajax eSports en partner van Fortuna Sittard. Met de andere nieuwkomer Telstar erbij groeit de Vrouwen Eredivisie komend seizoen naar 11 clubs.
"We geloven in diversiteit en inclusie, het meedoen en erbij horen. We willen investeren in de toekomst van het vrouwenvoetbal, zodat nieuwe generaties meer rolmodellen krijgen", aldus Atilla Aytekin, CEO van Azerion. "We kunnen dan ook niet wachten om samen met de KNVB deze geweldige ambitie waar te maken. Op naar volle stadions, we can change the game!"
Lees ook ons artikel waarin Azerion uitlegt hoe het Fortuna Sittard met behulp van data en technologie naar de subtop van Nederland wil brengen.