Toen Paddy Power de nieuwe shirts van Huddersfield Town presenteerde, zette zelfs de FA vraagtekens bij het sponsorlogo. Over de gehele voorkant van het shirt stond namelijk de merknaam. Het bleek om een PR-stunt van het Britse gokbedrijf te gaan, want in werkelijkheid pleit Paddy Power voor een volledig sponsorloos shirt middels de ‘Save Our Shirt’ campagne.
Huddersfield Town speelde woensdag een oefenduel in de nieuwe tenues waar de sponsornaam in grote afmetingen opstond. De Engelse voetbalbond FA nam contact op met de club met de vraag of de shirts ook in de competitie gedragen zouden worden. Dat blijkt dus niet zo te zijn.
Paddy Power is wél de nieuwe hoofdsponsor van Huddersfield Town, maar op de shirts zal geen reclame te zien zijn. De bookmaker pleit zelfs voor sponsorloze shirt middels #saveourhsirts. Het roept bedrijven – inclusief bookmakers – op om te stoppen met merknamen op de voorkant van tenues te zetten.
Headerfoto: Silvi Photo / Shutterstock.com