Swapfiets en Team Jumbo-Visma hebben maandagavond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen goud gewonnen in de categorie 'sport'. De partijen wonnen de prijs voor 'The Blue Tire'. ABN AMRO en Readification wisten twee SponsorRingen in de wacht te slepen. Johan van der Zanden (Albert Heijn) kreeg de titel 'Sponsor Personality van het jaar'.
Swapfiets en Team Jumbo-Visma wonnen in de categorie 'sport' goud voor Albert Heijn met Voetbalpassie en Samsung met het FastFrame.
Swapfiets is sinds het begin van 2021 partner van Team Jumbo-Visma. De samenwerking werd meteen goed neergezet door bij de grootste wielerwedstrijd ter wereld, de Tour de France, de iconische blauwe band van Swapfiets te introduceren. Volgens de jury was de kwaliteit van de ingezonden cases bij deze editie 'bijzonder hoog'. Uit het juryrapport: "The Blue Tire verdient een gouden SponsorRing omdat het een simpel maar sterk idee was met een uitstekende executie. Het is een mooie start van een samenwerking, waarbij er is gezorgd voor veel ‘rumour around the brand’. Veel lof voor Swapfiets én Jumbo-Visma om in een sport als wielrennen, waarbij het materiaal ‘heilig’ is, zoiets te kunnen realiseren. Daar is lef voor nodig. Het bereiken van de wielerfan was erg belangrijk en heeft goed gewerkt. Daarvoor werd een meer dan stevige socialmediacampagne voor gebruikt."
Team Jumbo Visma won naast de Gouden SponsorRing Sport ook Ringen voor twee specialismen: Businesscase (samen met AGU) en Creativiteit (ook The Blue Tire).
ABN AMRO wist met een Gouden Ring Maatschappij en het Specialisme Sponsorplatform voor De Club van Morgen twee ringen in de wacht te slepen.
Readification, de samenwerking tussen De Leescoalitie en Ubisoft, won brons in de categorie Maatschappij en het specialisme Innovatie.
Rabobank en de Koninklijke Nederlandse Hockeybond wonnen de SponsorRing voor Langlopende Partnerships.
In de categorie Media werden twee gouden SponsorRingen uitgedeeld, voor 'Het klikt. Tussen Canon en Het Perfecte Plaatje' en voor de samenwerking tussen VI en TOTO = een koninklijk één-tweetje.
Johan van der Zanden, Directeur Marketing en Communicatie bij Albert Heijn, werd uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar. Van der Zanden stond aan de basis van drie 360 graden voetbalcampagnes in 2021. Daarmee is bewezen dat sponsoring vorig jaar
centraal stond op de marketingkalender van Albert Heijn.
Het complete juryrapport is hieronder te downloaden.