Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, Just Eat Takeaway.com, gaat de komende jaren op grote schaal samenwerken met de UEFA. Het maaltijdbestelbedrijf wordt de officiële partner van UEFA voor een breed scala aan UEFA competities, waaronder de UEFA Champions League voor mannen en vrouwen, UEFA Europa League, het Europees Kampioenschap voor mannen en vrouwen, evenals jeugd- en zaalvoetbalcompetities.
Deze langetermijnsamenwerking is een vervolg op het huidige UEFA EURO 2020-partnerschap van het bedrijf, waardoor Just Eat Takeaway.com uiteindelijk in totaal twaalf UEFA-competities en -toernooien zal ondersteunen. Het is voor de UEFA een van de meest uitgebreide samenwerkingen in de geschiedenis van de Europese voetbalbond.
De deal biedt Just Eat Takeaway.com zichtbaarheid via in-game ledborden, media-interviews en de sponsoring van TV-uitzendingen; tot exclusieve activatiemogelijkheden op locaties rondom de wedstrijden. Het bedrijf is vanaf het seizoen 2021/'22 tot en met 2023/'24 als sponsor te zien in de Champions League, Europa League en Conference League. De samenwerking met de UEFA vrouwencompetities duurt vier jaar tot 2025.
Guy-Laurent Epstein, UEFA-marketingdirecteur, is blij met de uitbreiding van de samenwerking. “Deze laatste deal om samen te werken rond 11 UEFA-competities, waaronder de UEFA Champions League, de UEFA Europa League, Europa Conference League én alle vrouwencompetities, toont hun toewijding om alle niveaus van het voetbal in heel Europa te ondersteunen. Dankzij de digitale expertise van Just Eat Takeaway.com kunnen fans op een eenvoudige manier eten bestellen terwijl ze naar de grootste sterren van het Europese voetbal kijken die voor de titel strijden in enkele van 's werelds belangrijkste club- en nationale competities."
"Het zijn enorm boeiende tijden voor het snelgroeiende vrouwenvoetbal. We zijn daarom verheugd dat Just Eat Takeaway.com de komende vier jaar ook het vrouwenvoetbal als prioriteit ziet", aldus Nadine Kessler, UEFA-chef van het vrouwenvoetbal.
"Onze strategie is om onze belangrijkste merknamen zoals Thuisbezorgd.nl, te koppelen aan de meest spraakmakende sportevenementen ter wereld"
"Onze strategie is om onze belangrijkste merknamen zoals Thuisbezorgd.nl, te koppelen aan de meest spraakmakende sportevenementen ter wereld", zegt Jitse Groen, CEO en oprichter van Just Eat Takeaway.com. “Het is voor ons daarnaast prioriteit om zowel het vrouwen- als mannenvoetbal te sponsoren. Ons merk is er voor iedereen en sport zou dat ook moeten zijn. We delen deze doelen en waarden met UEFA."
De Champions League alleen trekt doorgaans wereldwijd ongeveer twee miljard televisiekijkers. Met de partnerships weet Just Eat Takeaway.com zich in ieder geval verzekerd van een groot bereik.
Just Eat Takeaway.com, in Nederland vooral bekend als Thuisbezorgd.nl, is actief in 23 markten wereldwijd en in 17 Europese landen.