ING wordt Launching Partner van de Vrouwen Eredivisie voor de komende twee seizoenen. Het initiatief is onderdeel van de bestaande samenwerking van ING met de KNVB.
Begin dit jaar is ING, samen met de KNVB, een traject gestart om het meiden- en vrouwenvoetbal verder te ontwikkelen en te professionaliseren. Via dit ambitieuze project wordt de komende jaren hard gewerkt aan een groei van 25% meer vrouwelijke KNVB-leden en een vrouwelijk kader. Deze maand verlengde ING alle sponsorcontracten met meer dan 500 amateurvoetbalverenigingen. Aan amateurclubs waar ING hoofdsponsor is, stelt ING de vernieuwde voorwaarde dat minimaal 25%, van het sponsorbedrag wordt besteed aan meiden- en vrouwenvoetbal. In totaal gaat het daarbij om meer dan 5 miljoen euro.
In het verlengde hiervan zetten ING met de KNVB een nieuwe stap door partner te worden van de Vrouwen Eredivisie. Samen met de KNVB, en met toekomstige partners, heeft ING de ambitie om de Vrouwen Eredivisie verder te professionaliseren.
“Voor ING is dit partnership een logische stap als hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal”, zegt Steven Sedee, Manager Sportsponsoring bij ING. “Een sterkere Vrouwen Eredivisie is ook belangrijk voor het meiden- en vrouwenvoetbal in de breedte. We geloven dat een professionele Vrouwen Eredivisie bijdraagt aan de kwaliteit van het Nederlandse vrouwenvoetbal. Deze stap sluit bovendien goed aan bij onze gezamenlijke ambitie met de KNVB. Samen willen we het meiden- en vrouwenvoetbal verder ontwikkelen en professionaliseren, zodat ook meiden kunnen dromen over een professionele carrière als voetbalster in Nederland. We zijn trots dat ING als eerste bedrijf in Nederland sponsor is van de Vrouwen Eredivisie.”
"Het is een gegeven dat er meer schapen volgen als er één over de dam is en ik hoop dat dit hier ook het geval is"
“Geweldig dat ING zich als ‘launching partner’ aan de Vrouwen Eredivisie verbindt”, zegt Kirsten van de Ven, manager vrouwenvoetbal bij de KNVB. “Sinds we samen met de clubs de handen ineen hebben geslagen, volgen de ontwikkelingen elkaar in sneltreinvaart op. Het is een gegeven dat er meer schapen volgen als er één over de dam is en ik hoop dat dit hier ook het geval is. Ook de samenwerking met FOX Sports en de NOS speelt hierbij een belangrijke rol. Fantastisch dat ING haar nek durft uit te steken en meehelpt om de komende jaren de Vrouwen Eredivisie nog beter op de kaart te zetten. ING heeft al veel vaker aangetoond veel affiniteit en liefde voor het voetbal te hebben en zeker ook voor het vrouwenvoetbal. We zijn dan ook heel blij dat ING zich als eerste Nederlandse bedrijf aan de Vrouwen Eredivisie verbindt.”
Begin augustus werd al bekendgemaakt dat FOX Sports - voor de live-duels - en de NOS, dat wekelijks een samenvatting zal verzorgen, voor vier jaar instappen als uitzendpartners van de Vrouwen Eredivisie.
Headerfoto: KNVB Media
Tijdens ons evenement #Whatnext stond het vrouwenvoetbal centraal en werd de potentie van de Eredivisie Vrouwen al besproken door speelsters, bestuursleden en marketeers. Lees daar dit artikel over: