Ziggo heeft maandagavond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen in het Postillion Convention Center in Amsterdam goud gewonnen in de categorie 'sport'. Het bedrijf kreeg de prijs voor het Ziggo Klassieker-huisje: Jari zoekt huisgenoten. Het Tata Steel Chess Tournament won de categorie langlopende sponsorships. Frits van Eerd (Jumbo) kreeg de titel 'Sponsor Personality van het jaar 2019'.
Ziggo won in de categorie 'sport' goud voor Energiedirect.nl en Zorg voor de Zaak (beide zilver) en Nationale-Nederlanden en ARAG met de ARAG/KNVB VAR-case.
Na het succes van het eerste ‘Klassiekerweekend van je leven’ besloot Ajax hoofdsponsor Ziggo in 2019 opnieuw in te zetten op een ‘Ziggo-huisje’ bij de klassieker Ajax-Feyenoord. Om het concept te verfrissen werd voormalig Ajax-speler Jari Litmanen toegevoegd; aantoonbaar sympathiek, ook voor niet Ajax-fans. Dankzij een sterk uitgedachte PR-strategie en aansprekende content werd het Ziggo-huisje van Jari op een positieve manier onderdeel van de conversatie rondom de altijd veelbesproken Klassieker.
Tata Steel kreeg de SponsorRing Langlopende Sponsorships voor het feit dat het staalbedrijf al meer dan 80 jaar sponsor is van het prestigieuze internationale schaaktoernooi. Met als start in 1938 als het Hoogovens Schaaktoernooi is het Tata Steel Chess Tournament verreweg het langstlopende partnership in Nederland. Uit het juryrapport: ‘Tata Steel, en daarvoor Hoogovens en Corus, heeft met de sponsoring van het Tata Steel Chess Tournament een niet te onderschatte waarde voor de schaaksport in Nederland. Het Tata Steel Chess Tournament brengt letterlijk top- en breedtesport bij elkaar doordat professionals en amateurs op dezelfde locatie spelen.’
In de categorie ‘Gesponsorde’ ging de SponsorRing naar de Hartstichting, dat samen met Philips mensen wil aanzetten van tot het gebruik van de AED-checker: een online tool die mensen in staat stelt te checken of er in hun buurt al voldoende AED’s aanwezig zijn en óf dat er de noodzaak is voor een AED.
Frits van Eerd, de charismatische voorman van Jumbo, werd uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar. De afgelopen jaren breidde de supermarktketen haar sponsorportfolio fors uit met naast Max Verstappen ook onder meer de gecombineerde schaats- en wielerploeg, PSV en de Dutch Grand Prix. Het juryrapport: ‘Hij straalt uit dat hij zelf ook veel plezier beleeft aan de sponsorships. Wat moet het voor hem een geweldig gevoel zijn dat Max Verstappen, mede door zijn hulp, is uitgegroeid van karttalent tot de jongste F1-coureur ooit. Mede door zijn visie zal hij hem volgend jaar zien rijden tijdens de Heineken Dutch Grand Prix, die voor 3 mei 2020 op de kalender staat.’
In de categorie 'Smart budget' won Bas Tietema een ring met zijn eigen show 'Tour de Tietema'. Tietema wordt gecomplimenteerd met de 'voortreffelijke wijze waarop videocontent is gemaakt op een eigen videoplatform. Daarmee heeft hij heel slim en innovatief de aandacht getrokken van jonge mensen voor de wielersport.'
Bekijk alle winnaars van de SponsorRingen op de website van Sponsorreport.