Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws: MVV gaat met zes shirtsponsors spelen

In de week waarin de Wereld Tafeltennisbond een samenwerking aanging met Coca-Cola, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Nederlandse autosportfederatie start platform voor virtuele autosport

De Knac Nationale Autosport Federatie (KNAF) gaat online racen een podium geven. De bond lanceert komende winter een online platform voor erkende Nederlandse competities in racegames: KNAF Digital. Het initiatief is erop gericht de autosport toegankelijker te maken voor een bredere doelgroep.

Het laatste sportmarketingnieuws: Univé nieuwe sponsor van PSV

In de week waarin de UEFA aangaf alle opties open te houden wat betreft de locatie voor het EK van 2021, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Vacature: specialist Esports, Gaming en Gamification bij Kenniscentrum Sport & Bewegen

Esports, Gamen en Gamification (EGG) is per 2021 een nieuw thema binnen het Kenniscentrum Sport & Bewegen. De organisatie is daarom op zoek naar een Specialist Esports, Gaming en Gamification voor 38 uur per week.

Het laatste sportmarketingnieuws: Nederlandse Loterij nieuwe mede-hoofdsponsor KNSB

In de week waarin Spaanse voetbalclubs te horen kregen dat het vanaf volgend seizoen niet meer is toegestaan met de naam van een gokbedrijf op het shirt te spelen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

ABN AMRO gaat ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in hockey aanpakken

ABN AMRO wil de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in de hockeysport structureel aanpakken. De bank, een van de belangrijkste sponsor in de sport, start daarom het langetermijnprogramma De Inhaalslag voor gelijke kansen in de hockeywereld.

Sponsor Stories: De verbinding tussen KPN en KNSB

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: KPN en KNSB.

Olympic Webinar: de veranderingen in fanbeleving en guest experience

De Olympische Spelen in Tokio gaan er voor sporters en toeschouwers totaal anders uitzien dan in het verleden. Sponsorreport organiseert daarom op donderdag 19 november 2020 een webinar over de veranderingen in de olympische fanbeleving en guest experience als gevolg van de corona-pandemie.

Het laatste sportmarketingnieuws: adidas onderzoekt verkoop Reebok

In de week waarin Nederland, Duitsland en België aangaven samen het WK Vrouwen in 2027 te willen organiseren, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

'Er zijn een aantal hoofdstukken toegevoegd aan ons calamiteitenplan'

Op het circuit van Portimao staat in het weekeinde van 23 tot en met 25 oktober de Grand Prix Formule 1 van Portugal op het programma. Een sportevenement waarbij ook ATPI sinds lange tijd weer operationeel aan de slag kan gaan. “Zij het op kleine schaal,” zo zegt John Bergmann, binnen ATPI commercieel verantwoordelijke voor Corporate en Sports Events. “Het is nog heel beperkt, hoor. Komend weekeinde gaat het in de Algarve om 150 mensen, waarvan er 140 uit Portugal komen.”

Hoe kun je een digitale strategie inpassen in de sport?

De sport globaliseert en technologie helpt daarbij. Door deze globalisering verandert de wereld van sportmarketing. Hoe kun je inspelen op deze veranderingen en welke competenties zijn nodig om in een digitale marketing omgeving effectief en succesvol te opereren? Het antwoord op deze en vele andere vragen krijg je in het internationale educatie programma van de Victoria University in Australië, Track en SportsCloud.

KNVB introduceert E_Oranje om jongeren eerder en langer aan voetbal te binden

De KNVB heeft dinsdag bekendgemaakt een digitaal Nederlands elftal te beginnen. Met dit zogenaamde E_Oranje, waarvan Koen Weijland bondscoach wordt, wil de voetbalbond de beleving van de voetbalfans vergroten en een zo groot mogelijk aantal fysieke voetbalfans en E_voetballers bereiken en verbinden.

Feyenoord verlengt met hoofdsponsor Droomparken, nieuwe naam op Europees shirt

Het contract tussen Feyenoord en hoofdsponsor EuroParcs Group (het nieuwe moederbedrijf van de huidige hoofdpartner Droomparken) is met een jaar verlengd, tot en met juni 2022. Tevens is er een optie in het contract opgenomen voor nog een extra seizoen. Onderdeel van de afspraken is dat EuroParcs nu al op de tenues van de Rotterdamse club prijkt, tijdens de Europa League wedstrijden dit seizoen.

Van sportmarketing naar sportmerketing: "Neem het merk van de sport als vertrekpunt"

Sportmarketing in zijn huidige vorm is op sterven na dood. Dat zegt Stefan Kraft van Ermel, directeur van sportmarketingbureau Comeback sports. Het bedrijf positioneert merken in de sportbranche, maar gelooft niet in de ijzeren sportmarketingwetten en de vluchtigheid ervan. Het alternatief? “Wij introduceren sportmerketing. Sport en merk. Die twee hebben in onze filosofie alles met elkaar te maken.”

Het laatste sportmarketingnieuws: Hervormingen Premier League tegengehouden door clubs

In de week waarin de Nederlandse sportwereld weer grotendeels werd stilgelegd, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.