Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Korfbal League en Eyecons starten online korfbalplatform

Met ingang van het komende Korfbal Leagueseizoen zijn alle Korfbal Leagueduels live te zien via een online korfbalplatform, opgezet in samenwerking met Eyecons. Dat hebben het KNKV en de Korfbal Leagueverenigingen onlangs afgesproken met Eyecons. Het online videoplatform is op dit moment al de plek voor live voetbal (Tweede Divisie), live hockey (Hoofdklasse dames en heren) en live honkbal (Hoofdklasse).

Het laatste sportmarketingnieuws: GAMMA stapt in gaming

In de week waarin de Bundesliga bekendmaakte dat de waarde van de buitenlandse tv-rechten met 20% zijn gedaald vanwege corona, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Virgil van Dijk behoort tot 50 best te vermarkten sporters

Het Amerikaanse sportbusiness platform SportsPro heeft wederom een lijst samengesteld met 50 sporters waar bedrijven het best hun sponsorgeld in kunnen investeren. Virgil van Dijk maakt dit jaar zijn debuut in de lijst. De Nederlander staat op de 23e plaats. Lionel Messi is de best te vermarkten sporter.

Het laatste sportmarketingnieuws: EasyToys alsnog hoofdsponsor FC Emmen

In de week waarin de Eredivisie CV en de Coöperatie Eerste Divisie hebben uitgesproken een samengaan te onderzoeken, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsor Stories: Philips en PSV al meer dan een eeuw onafscheidelijk

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Philips en PSV.

NOC*NSF en Rabobank ondersteunen verenigingen met praktische tips

NOC*NSF en Rabobank hebben in het kader van de Nationale Sportweek een aantal video's gemaakt met praktische tips om de sportclub nog beter te kunnen promoten. In de vijf video’s geven experts samen met TeamNL sporters tips over marketing en communicatie bij een vereniging. Met de video’s ondersteunen NOC*NSF en Rabobank alle verenigingen en hun vrijwilligers die zich dag in dag uit 100% inzetten om het beste uit hun sportclub te halen.

MLB luidt het einde van betaaltelevisie in

Van de vier grote Amerikaanse sporten gaat de geschiedenis van het honkbal het verst terug. Al in 1869 werd het eerste professionele honkbalteam opgericht en in 1876 ontstond de eerste profleague. Sinds die tijd is Major League Baseball op diverse fronten wegbereider geweest voor de andere sportleagues. De afgelopen decennia was Major League Baseball vooral op het gebied van technologische toepassingen en nieuwe media zeer innovatief.

Het laatste sportmarketingnieuws: Feyenoord gaat verder met ontwikkeling nieuw stadion

In de week waarin de Nationale Sportweek en bijbehorende Sportactie van start ging, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

KNVB geeft geen akkoord voor erotiekgigant als nieuwe hoofdsponsor FC Emmen

FC Emmen moet waarschijnlijk toch weer op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. De KNVB heeft een samenwerking tussen de Eredivisieclub en de erotische webshop EasyToys namelijk verboden. Volgens de voetbalbond is het partnership met EasyToys in strijd 'met de goede zeden, de goede smaak of het fatsoen'.

Apple richt zich ook op fitness met eigen streamingdienst

Apple komt met een nieuwe dienst voor sporters. Apple Fitness+ is een streamingdienst die fitnesslessen en instructievideo’s aanbiedt. Het techbedrijf gaat met de dienst de concurrentie aan met onder meer Fitbit en Peloton.

Neymar verlaat Nike voor Puma

Neymar heeft een meerjarig contract getekend met Puma. De Braziliaanse voetballer beëindigde twee weken geleden zijn jarenlange samenwerking met Nike. De 28-jarige Neymar gaat naar verluidt tien miljoen euro per jaar verdienen bij Puma.

Het laatste sportmarketingnieuws: Lynx & Co nieuwe mede-hoofdsponsor KNSB

In de week waarin de NFL werd hervat en de tv-netwerken 5 miljard dollar aan inkomsten uit advertenties tegemoet kunnen zien, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Start Eredivisie: Vitesse speelt in ‘bedankt-shirt’, Feyenoord brengt voetbal en muziek samen

Vitesse speelt zondag de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk in een uniek ‘bedank’-shirt’, om op die manier stil te staan bij iedereen die op zijn of haar manier heeft bijgedragen aan de strijd tegen het coronavirus. Feyenoord viert de start van de Eredivisie door de handen ineen te slaan met het Rotterdams Philharmonisch Orkest.

Pathé gaat Eredivisiewedstrijden uitzenden in tien bioscopen

Voetballiefhebbers kunnen dit seizoen terecht in de bioscoop om wedstrijden van hun favoriete club te bekijken. Pathé gaat in de tien steden waar een Eredivisieclub is gevestigd namelijk wekelijks duels van clubs uit die stad uitzenden. Het is voor het eerst dat de bioscoopketen wedstrijden uit de Eredivisie vertoont.

NBA-speler wil met verkoop eigen aandelen fan engagement veranderen

Basketballer PJ Washington Jr geeft fans de kans om mede-eigenaar te worden van zijn eigen investeringsbedrijf. De rookie van de Charlotte Hornets verkoopt aandelen voor minimaal 100 dollar per stuk en hoopt ruim een miljoen dollar op te halen.